Menüsü

HİZMET KOŞULLARI

GENEL BİLGİLER

  • § 1. GENEL BİLGİLER

    1. Bu Koşullar, www.eSky.com.tr web sitesi ve Çağrı Merkezi aracılığıyla sunulan üçüncü taraf hizmetleri ve aşağıdakileri kapsayan rezervasyon ve satın alma için “Rezervasyon Sistemi”ni kullanma kurallarını belirtir: Uçak Biletleri, Seyahat Sigortası, Otel Hizmetleri, Seyahat Paketleri, Charter Uçuşları, Tren Biletleri ve Rezervasyon Sisteminde sunulan diğer hizmetler.
    2. Uçuş Rezervasyon Sisteminin Yöneticisi eSky.pl Spółka Akcyjna şirketidir ve şirketin genel merkezi Katowice (40-265), at ul. Murckowska 14A adresindedir, Katowice'de Katowice-Wschód Bölge Mahkemesinde kaydı tutulmaktadır, Ulusal Mahkeme Sicili 8. Ticaret Bölümü, KRS 0000383663 referans numarası ile kayıtlıdır, Vergi numarası: 9481987199, REGON 670140736, hisse sermayesi PLN 1 060 877,50 tamamen ödenmiş, bu kurum Katma Değer Vergisi mükellefidir ve eSky olarak da adlandırılır.
    3. Rezervasyon Sisteminin ve Çağrı Merkezi hizmetlerinin (www.eSky.com.tr web sitesinde mevcut telefon numaraları ile) kullanılması için bu Koşulların aşağıdaki tüm hükümlerinin kabul edilmesi gerekir. Kabul, niyet beyanını tesis eder ve Kullanıcı ile eSky Hizmet Sağlayıcı arasında yasal yükümlülükler oluşturur.
    4. Kullanıcı, bu Koşulların içeriğini ticari olarak dağıtma hakkı olmadan ücretsiz olarak kopyalama, çoğaltma ve kaydetme hakkına sahiptir.
    5. Her Kullanıcı, Rezervasyon Sistemini kullanmak amacıyla eylemleri üstlendikleri anda bu Koşullara uyacaktır.
    6. Rezervasyon Sisteminde bulunan belirli ürünlerin rezervasyonu ve alımı, Kullanıcı tarafından her seferinde gerçekleştirilen ve her üçüncü tarafça belirtilen hüküm ve şartlara bağlı olan ayrı bir işlemdir. Her ürünün satın alınması, Rezervasyon Sisteminde mevcut olan her hizmet için belirtilen özel hüküm ve şartlara bağlıdır.
    7. Taşıyıcı ücretleri için farklı hüküm ve şartlar olduğundan, hizmeti sağlamada ortaya çıkabilecek organizasyon zorluklarını önlemek için uçuşun planlı kalkışından en az 3 saat önce havaalanına gelmeniz önerilir.
    8. Taşıyıcının tarife koşulları ile tanıtımak, belirli bir havayolu şirketinden veya kullanıcıya hizmet veren bir kuruluştan bilgi edinmek ve bu yönetmelik kapsamındaki hizmetlerin sağlanması için İngilizce dilinde iletişim kurulması gerekebilir.
  • § 2. TANIMLAR

    1. Rezervasyon Sistemi – www.eSky.com.tr web sitesi aracılığıyla ve Çağrı Merkezi aracılığıyla Kullanıcının aşağıdakileri yapmasını sağlayan işlem süreçlerini yöneten bir programdır:
      1. iki şehir arasındaki iç ve dış hat uçuşlarını araştırma, bu uçuşları fiyatlandırma ve uçak bileti alma,
      2. seyahat sigortası fiyatlandırma ve satın alma,
      3. herhangi bir şehirde (yurt içi ve yurt dışında), herhangi bir zaman diliminde otel hizmetleri arama ve sipariş etme,
      4. tanımlı herhangi bir demiryolu güzergahında yerel ve uluslararası demiryolu bağlantıları arama ve bu bağlantıların değerlendirmesini yapma ve tren bileti satın alma,
      5. coğrafi konum tabanlı Kullanıcı Bilgi Sistemi sayesinde (bilgisayarın IP adresini ve tarama verilerini tanımlayarak), a-d noktalarında listelenen hizmetler için önerileri özelleştirme.
      6. eSky’a, Yönetmelik Bölüm 17’de belirtilen web sitesinde reklam alanı için kiralık hizmet sağlayan kuruluşlar tarafından sunulan diğer hizmetleri kullanma.
    2. Kullanıcı – Rezervasyon Sistemini veya Çağrı Merkezini kullanarak, yasal olarak hukuki kapasiteye sahip, tüzel kişiliği olmayan herhangi gerçek kişi veya tüzel kişi veya kuruluş birimidir.
    3. Ödeyen – Rezervasyon Sistemini veya Çağrı Merkezini kullanan, ödeme yapan veya bu tür ödemeleri yapmakla yükümlü olan ve yasal olarak hukuki ehliyete sahip, tüzel kişiliği olmayan herhangi gerçek kişi veya tüzel kişi veya kuruluş birimidir.
    4. Çağrı Merkezi – www.eSky.com.tr web sitesi aracılığıyla sağlanan hizmetleri, şartlara tabi olarak ve bu Koşullarda belirtilen kapsamda gerçekleştirmenin bir parçası olarak Kullanıcı veya Ödeyenle iletişime geçmekten sorumlu olan birimdir.
    5. Tedarikçi – www.eSky.com.tr web sitesi aracılığıyla Kullanıcıya sunulan hizmetlerin sağlayıcısıdır.
    6. Hizmet Sağlayıcı – hizmetlerin yapısına bağlı olarak bu Koşullarda belirtilen hizmetleri Kullanıcıya eSky, Rezervasyon Sistemi veya doğrudan sunan kuruluştur.
    7. Otel hizmetleri – kullanıcıları taşımanın ayrılmaz bir unsuru olmayan, konut amacı dışındaki konaklamalardan oluşan konaklama hizmetleridir,
    8. Taşıyıcı – bu Koşullarda belirtilen kapsamda havayoluyla nakliye ve hava hizmetlerini kapsayıp iş faaliyetine izin veren geçerli bir sertifikaya (imtiyaz, lisans) sahip kuruluştur.
    9. Uçak Bileti – havayoluyla taşıma hizmetinin kullanımına izin veren, Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla verilen bir belgedir.
    10. Fiyat listesi hüküm ve şartları – belirli bir uçak biletinin kullanımına ilişkin herhangi bir sınırlama olmaksızın uçak bileti iade şartları, bagaj boyutu dâhil rezervasyon hüküm ve şartlarıdır.
    11. E-posta adresi / e-posta - Kullanıcının etkin, doğru bir elektronik posta adresi.
    12. Kişisel form – Kullanıcının eSky tarafından sağlanan, www.eSky.com.tr web sitesi aracılığıyla verilen Gizlilik Politikası'nda belirtilen koşullar altında aktarılan ve işlenen hizmetleri kullanımını sağlamak amacıyla Kullanıcı tarafından kişisel bilgilerini göndermek için kullanılan bir formdur.
    13. Düşük Maliyetli Hatlar – Bölüm 14 uyarınca doğru bir şekilde tanımlanmış yönetmeliklere bağlı belirli hava yollarıdır.
    14. Hizmet ücreti – sağlanan hizmetlerin türüne ve yapısına bağlı olarak, bu Koşullarda belirtilen kapsamda, kullanıcıya sunulan hizmetlerin bir parçası olarak eSky veya Hizmet Sağlayıcı tarafından toplanan ve iade edilmeyen bir ücrettir.
    15. Ödeme aracı – Kullanıcı ve Hizmet Sağlayıcı tarafından kullanılan ve ödeme işleminin gerçekleştirilmesi için siparişi düzenlemek üzere Kullanıcı veya Ödeyen tarafından mutabakata varılan özel bir cihaz veya bir dizi işlemdir.
    16. Ödeme kartı – uzman bir kuruluş ile para yatırma, aktarma ve nakit çekme işlemlerini yapmayı sağlayan bir ödeme aracıdır.
  • § 3. KULLANICININ REZERVASYON SİSTEMİNİ KULLANMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ

    1. Kullanıcı, hukuki işlemlerde bulunmak ve yasal olarak bağlayıcı taahhütlerde bulunmak için tam yetkiye sahip olduklarını onaylar.
    2. Kullanıcı, münhasıran mevcut yasalara uygun şekilde uçak bileti aramak, uçak bileti satın almak ve bu Koşullarda listelenen diğer mevcut hizmetleri ve ayrıca Rezervasyon Sisteminde mevcut diğer hizmetleri satın almak için Rezervasyon Sistemini kullanacaklarını taahhüt eder.
    3. Kullanıcı, kendi adını-soyadını kullanarak rezerve edilecek hizmetleri arayacak ve kendi ödeme kartını kullanarak rezerve edilmiş uçak bileti ve/veya diğer hizmetler için ödeme yapacaktır. Başkalarının veya sahte ad-soyadlarını kullanarak rezerve edilen hizmet aramaları ve başkalarının veya sahte ödeme kartlarını kullanarak rezervasyonu yapılan uçak biletleri ve/veya diğer hizmetler için yapılan ödemeler derhal ilgili kanuni makamlara bildirilecektir.
    4. Kullanıcı, Rezervasyon Sistemi veya Müşteri Hizmet Merkezi aracılığıyla satın alınan hizmetlerden yararlanmak veya bu hizmetlerin uygulandığı ülkede kalmak için, uygun ve geçerli belgelere sahip olmalıdır. Özellikle, geçerli bir kimlik kartı, geçerli bir pasaport, gerekli vizeler ve verilen hizmetlerin kapsamına bağlı olarak gerekli olabilecek diğer belgelere sahip olmalısınız. Kullanıcı ayrıca, www.esky.com.tr adresindeki vize ve dil koşulları hakkındaki bilgileri gözden geçirmelidir.
    5. Kullanıcı, hizmetlerin hükümlerine ilişkin diğer hususların yanında sağlık bilgileri, terörist tehditleri ve sağlık gereksinimleri de dâhil olmak üzere Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla belirtilen tüm gerekli bilgileri doğrulamakla yükümlüdür.
    6. Hizmetlerin sunulduğu ülkede veya Kullanıcının aktarma yaptığı ülkede gerekli girişleri veya transit vizeleri de dâhil olmak üzere yukarıda belirtilen belgelere Kullanıcı sahip olmadığında ve yukarıdaki 5. maddede belirtilen yükümlülükleri yerine getirememesi durumunda eSky sorumlu tutulamaz. Her türlü bilgi Kullanıcı tarafından Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi, www.eSky.com.tr ve Polonya Dış İşleri Bakanlığı'nın web sitesi aracılığıyla edinilebilir.
    7. Hizmet rezervasyonu işlemi sırasında Kullanıcı, rezervasyon işlemi sırasında doğru ve güncel olan verileri girmekle yükümlüdür. eSky, Kullanıcı tarafından rezervasyon hizmetleri sürecinde girilen bilgilerin yanlışlığından sorumlu olmayacaktır.
  • § 4. YÜKÜMLÜLÜĞÜN SINIRLANDIRILMASI

    • eSky, arama sonuçları görüntülendiğinde, daha önce gösterilenden farklı bir üçüncü tarafça sunulan ve benzer hizmeti olan diğer tekliflerin Sistemde veya diğer bilet ve hizmet rezervasyonu arama sistemlerinde görünebileceğini bildirir. Rezervasyon Sisteminde rezervasyon yapıp ödeme yaparak derhal onaylanmadığı sürece, bir arama sonucunun alınması Müşteriye, Rezervasyon Sistemi veya diğer bilet ve hizmet rezervasyonu arama sistemleri aracılığıyla sipariş edilen hizmetleri sunan kuruluşlar tarafından sunulan biletlerin veya diğer hizmetlerin satın alınmasına ilişkin sözleşmeyi imzalaması için aracıya karşı talepte bulunma hakkı vermez.

KİŞİSEL BİLGİLERİN KORUNMASI

  • § 5. KİŞİSEL BİLGİLERİN KORUNMASI

    • Kullanıcıların ve Ödeyenlerin ve www.eSky.com.tr web sitesini kullanan diğer tüm kişilerin kişisel verilerinin korunmasına ilişkin hususlar şu adreste bulunan Gizlilik Politikasında belirtilmiştir: https://www.esky.com.tr/gizlilik-politikasi
  • § 6. FATURALARIN DÜZENLEMESİ VE GÖNDERİLMESİ

    1. www.eSky.com.tr web sitesi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla satın alınan hizmetler için, Tedarikçi veya Hizmet Sağlayıcı, Kullanıcıdan alınan verilere dayalı olarak bir elektronik fatura düzenleyecektir, Kullanıcının, rezervasyon işlemi sırasında faturayı alma isteğini ifade etmesi şartıyla ve bir satın alma işlemi yaparak ve bu Koşulları kabul ederek elektronik faturaları almayı kabul eder.
    2. Hizmetler için elektronik faturalar, Rezervasyon Sistemindeki kişisel formda veya Çağrı Merkezini kullanarak satın alma sürecinde verilen e-posta adresine teslim edilecektir.
    3. Kişisel formda Kullanıcı tarafından belirtilen elektronik faturanın eSky ile ilgili detaylarındaki değişiklikler, ilgili yasalarda belirtilen koşullar altında ve kapsam dâhilinde gerçekleştirilecektir.
    4. Hizmet Sağlayıcılar ve Tedarikçiler, eSky tarafından belirtilen koşullara bakmaksızın fatura düzenlenmesi için özel koşullar belirtebilir.

ÖDEME BİÇİM VE YÖNTEMLERİ

  • § 7. ÖDEME BİÇİM VE YÖNTEMLERİ

    1. eSky Rezervasyon Sisteminde mevcutsa Kullanıcı, www.eSky.com.tr web sitesi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla sağlanan hizmetlerin bir parçası olarak aşağıdaki ödeme biçimlerini seçebilir:
      1. ödeme kartı veya benzer bir ödeme aracı kullanarak yapılan ödeme işlemleri,
      2. çevrimiçi banka havaleleri,
      3. ödeme hesabından fon transferleri,
      4. Rezervasyon Sisteminde teklifi yapılmış bir yerel ödeme kurumu aracılığıyla ve bu ödeme kurumu tarafından getirilen koşullar altında yapılan ödemeler,
      5. verilen hizmetin rezervasyon sürecinde ayrıntıları verilen ve Rezervasyon Sistemi işleminin gerçekleştirildiği belirli bir ülkenin diğer özel araçları.
    2. Kullanıcılar, Rezervasyon Sistemindeki kişisel formda veya Çağrı Merkezi aracılığıyla gönderilen beyanname aracılığıyla tercih edilen ödeme yöntemini aşağıdaki hususları göz önünde bulundurarak seçerler:
      1. seçilen hizmetlerin rezervasyonunu onaylayan e-postada belirtilen eSky banka hesabına fon transferi yapılmalıdır,
      2. transferler ve ödeme emirleri, her seferinde Rezervasyon Sisteminde belirtilen Kullanıcının adını ve soyadını ve ayrıca belirli bir hizmet (rezervasyon numarası) için eSky tarafından belirtilen kimlik numarası bilgilerini içermelidir.

      Uçak bileti için aşağıdaki seçenekler mevcuttur:

      1. ödeme hesabından para transferi yoluyla ödeme, yalnızca kalkıştan en az 2 iş günü önceden www.eSky.com.tr aracılığıyla uçak bileti rezervasyonu yapılması durumunda ve bu ödeme şekli eSky tarafından sağlanıyorsa mümkün olacaktır. Bir ödeme yöntemi olarak hesaptan para transferini seçerken, Tüketici, rezervasyonu yapılan uçak bileti için ödenmesi gereken eSky tutarı için rezervasyon yaptıktan hemen sonra bir transfer yapmakla yükümlüdür. eSky banka hesabına yapılması gereken ödemenin ertelenmesi durumunda, rezervasyon koşulları havayolu şirketi tarafından değiştirilebilir.
      2. ödeme hesabından ya da çevrimiçi banka havalesi yoluyla fon transferi için ödenen uçak biletleri, Kullanıcı tarafından satın alınan uçak bileti ödemesinin, verilen banka hesabına 20:00'a kadar yatırıldığı zaman eSky tarafından düzenlenir. Mesai dışı günler istisnadır ve Rezervasyon Sistemi web sitesinde tanımlanmıştır; bu gibi durumlarda, işlem belirli Taşıyıcılar tarafından tanımlanan koşullara uygun olarak bir sonraki iş gününde gerçekleştirilir.
      3. çevrimiçi satın alma sırasındaki Düşük Maliyetli uçak biletlerinin ödemeleri, böyle bir hizmet rezervasyon formunda veya Çağrı Merkezi aracılığıyla talep edilirse ödeme kartları veya benzer bir ödeme aracı kullanılarak veya Kullanıcının ödeme hesabından para transferi yoluyla yapılır.

      Otel hizmetleri için:

      1. otel hizmetinin, Kullanıcının ödemeyi doğru yapmakla sorumlu olduğu tesise gelmeden önce doğrudan Tedarikçiye yapılan ödemesi.
      2. Kullanıcının yukarıdaki 1 numaralı maddede belirtilen ödeme yöntemlerinin kabul edildiği tesise gelmeden önce Hizmet Sağlayıcı aracılığıyla otel hizmeti ödemesi.
    3. Ödeme kartları veya benzer bir ödeme aracı kullanarak ödeme yapmak, aşağıdaki şekilde gerçekleştirilen güvenli bir işlemdir:
      1. Rezervasyon Sisteminin Kullanıcısı ödeme kartı kullanarak veya Rezervasyon Sisteminde belirtildiği şekilde veya Çağrı Merkezi kullanılarak mutabakata varılan koşullar altında Kullanıcı ile eSky arasında mutabakata varılan başka bir ödeme aracı kullanarak satın alma yapabilir.
      2. ödeme yöntemi olarak ödeme kartı seçerek Kullanıcının Rezervasyon Sistemindeki kişisel formda ödeme kartı ile ilgili bilgileri tanımlayan alanları doldurması zorunludur.
      3. rezervasyon yapıldıktan sonra, ödeme kartı telefon sistemiyle verilen emirle Rezervasyon Sistemi aracılığıyla otomatik olarak eSky'ı yetkilendirir ve satın alınan hizmetin fiyatına göre ücretlendirilir.
      4. uçak biletlerinin rezervasyonunu ve ödemesini kapsayan hizmetler olması durumunda, ödeme kartı iki işlemde ücretlendirilir: bilet için net tutar artı hava alanı ücretleri hava yolu tarafından alınırken hizmet ücreti tutarı Servis Sağlayıcı tarafından alınır. Ödenmesi gereken tutarın tahsilatı bir işlemle de yapılabilir.
      5. otel hizmetleri için rezervasyon ve ödemeyi kapsayan hizmetler olması durumunda, kartın tahsil edilmesinin ve ödemenin kredilendirilmesinin ardından sistem Kullanıcının e-posta adresine otel hizmetinin satın alındığına dair kanıt olarak hizmeti kullanmak için gerekli olan ve otel hizmetinin satın alındığını onaylayan bir makbuz gönderecektir.
    4. eSky tarafından Kullanıcının Rezervasyon Sistemini kullanarak yaptığı rezervasyonlara bağlı veya Çağrı Merkezi aracılığıyla mutabakata varılan koşullar altında gerçekleştirilen hizmetler için yapılan ödemelerin tutarı, uçak bileti ve otel hizmetlerinin fiyatlarının Kullanıcı tarafından tanımlanan para biriminde belirlenecektir.

UÇAK BİLETLERİ

  • § 8. UÇAK BİLETLERİ

    1. IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) tarafından akredite edilen hava yollarında, hava yolunun Kullanıcılara sunduğu teklifleri erişilebilir hale getirerek, eSky bu hava yollarının acentesi olarak hareket ederken Rezervasyon Sistemi aracılığıyla diğer hizmetleri sunan kuruluşlar için ise bu Hizmet Sağlayıcılar tarafından yürütülen hizmetleri sunan web sitesi yöneticisi olarak görev yapar. Kullanıcıya ulaştırma hizmetleri sunan ve uçuşun yerine getirilmemesi veya hatalı yerine getirilmesi yükümlülüğünü taşıyan kuruluşlar, Hizmet Sağlayıcısının namına faaliyet gösteren ve rezervasyon sürecinde ve Kullanıcıya verilen bilette isimleri belirtilen ve yerine IATA'da kabul edilen belirli hava yollarıdır.
    2. Düşük Fiyatla Bilet Satan Hava Yolları söz konusu olduğunda, Hizmet Sağlayıcı, bu hava yollarında, işlemlerin tamamlanmasına ve söz konusu hava yollarından alınan bir biletin tamamen Kullanıcı talimatlarına göre yerine getirilmesi ve Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla iletilmesiyle sonuçlanan gerçek eylemleri yerine getiren bir aracı olarak görev yapar. Hizmet performansı ve şikayetlerin işlenmesi, rezervasyon işlemi sırasında belirtilen ilgili Taşıyıcıların genel koşullarına bağlıdır.
    3. Tur operatörü tarafından düzenlenen charter uçuşlarında, eSky acente olarak görev yapar ve uçuşu yapan işletmenin belirlediği koşullar hakkında bilgi verir. Operatör, charter uçuş hizmetinin yerine getirilmemesinden veya hatalı yerine getirilmesinden sorumludur.
    4. Taşıma sözleşmesinin tarafları, sözleşmenin ve Kullanıcının konusunu oluşturan hava taşımacılığı hizmetlerini sunan, teklifte özel olarak belirtilen ve tanımlanan Hizmet Sağlayıcıdır. Yukarıda belirtilen ve www.eSky.com.tr web sitesi aracılığıyla imzalanan anlaşmalar, Kullanıcı ile anlaşmaya giren belirli Hizmet Sağlayıcılarla yapılan genel anlaşma şartlarına dayanarak yapılır.
    5. Kullanıcı, Rezervasyon Sistemi tarafından önerilen uçuş bağlantılarından birini seçerek ve kişisel formu bu Koşulların 5. Bölümü uyarınca işlenen gerekli bilgilerle doldurarak bir rezervasyon arar.
    6. Aramanın onaylanması ve fiyat değişikliği:
      1. Belirtilen e-posta adresinde, Kullanıcı, rezervasyon numarası dışında, seçilen uçuş bağlantısı hakkındaki bilgileri, toplam fiyatı ve ödeme şeklini içeren rezervasyon onayını alır. Uçak Bileti fiyatına şunlar dâhildir: Taşıyıcının net fiyat listesi, hava alanı ücretleri, vergiler, biletin verilmesi için iade edilmeyen hizmet bedeli, ek ücretler ve Rezervasyon Sistemi işlem özetinde belirtilen taşımacılığın ayrılmaz bir parçası olan diğer hizmetler için ücretler.
      2. Rezervasyonun ilk yapısı göz önüne alındığında, biletin fiyatı Servis Sağlayıcı ödemeyi alana kadar garanti edilmez.
      3. Kullanıcı, onay e-postasında belirtilen rezervasyon detaylarını ve ayrıca rezervasyon sırasında Rezervasyon Sisteminde yapılan aramada belirtilen fiyata bilet satın almak için ödemenin son tarihini bildirmek zorundadır.
    7. Uçak biletini satın alma:
      1. Uçak Bileti almadan önce, Kullanıcı bu Şartları okumak ve kabul etmek ve ayrıca Rezervasyon Sisteminde mevcut Kullanıcı tarafından seçilen uçuş bağlantısının rezervasyon hüküm ve şartlarını ve fiyat listesi hüküm ve şartlarını okumak ve kabul etmek zorundadır. Hizmet Sağlayıcı, rezervasyon işleminde tanımlanan tutarda biletin düzenlenmesiyle bağlantılı tüm işlemler için Kullanıcıya iade edilmeyen bir hizmet ücreti talep edecektir.
      2. Kullanıcı, Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezinde uçak biletini rezervasyon sırasında hizmetin uygunluğuna, fiyatına ve Rezervasyon Sisteminde belirtilen veya Çağrı Merkezi kullanılarak elde edilen hizmeti sağlama olasılığına göre rezerve eder.
      3. Rezervasyon talebini aldıktan sonra, Hizmet Sağlayıcı, Kullanıcı bilgilerini doğrulamak ve rezervasyon koşullarını onaylamak için Kullanıcıyla iletişim kurma hakkını saklı tutar. Kullanıcı ile iletişim kurmanın imkansız olması durumunda, Hizmet Sağlayıcı, Kullanıcının talep ettiği koşullar uyarınca bir rezervasyon yapar. Hizmet Sağlayıcı, Kullanıcının en az bilet fiyatı tutarını ve Kullanıcı tarafından Rezervasyon Sisteminde belirtilen ek hizmetler için ücret tutarını ve hizmet bedeli miktarını ödemesi koşuluyla rezervasyonu gerçekleştirir.
      4. Rezervasyonun bir parçası olarak Kullanıcı tarafından belirtilen ek hizmetlerin (ör. özel yemek, sık uçuş programında belirtilen puanlar, hayvanla uçuş, fazla bagaj, özel kabin bagajı, refakatsiz çocuk, yolcu için ek bakım, engelli kimseler için yardım, çocuk yatakları ve diğerleri) uygunluklarını doğrulamak için Çağrı Merkezi kullanarak veya eSky tarafından belirtilen e-posta adresinden talep etmeniz gerekir.
      5. Hizmet Sağlayıcı, verilen teklifin satış koşullarına göre Kullanıcı tarafından seçilen tarifenin amaca uymaması veya Hizmet Sağlayıcının kontrolünün olmadığı durumlarda Taşıyıcılar arasındaki anlaşmalarda başka haklı sınırlamalar olması halinde bilet düzenlemeyi reddetme hakkını saklı tutmaktadır.
    8. Uçak bileti alımı için ödeme şekilleri, bu Koşulların 7. Bölümünde belirtilen koşullar altında gerçekleştirilir.
    9. Kullanıcının uçak bileti, Hizmet Sağlayıcı tarafından elektronik ortamda verilir.
    10. Hizmet Sağlayıcı tarafından düzenlenen Kullanıcının uçak bileti, Rezervasyon Sistemindeki kişisel formda veya Çağrı Merkezini kullanarak oluşturulan satın alma sürecinde verilen e-posta adresine gönderilecektir.
    11. Taşıyıcı hatası nedeniyle rezervasyon iptali:
      1. eSky, Kullanıcıların rezervasyonlarındaki değişiklikler ve hava yolları tarafından yapılan rezervasyonların iptal edilmesi nedeniyle yükümlü olmayacaktır.
      2. Kullanıcı, Taşıyıcının hatasından kaynaklanan uçuş gecikmeleri de dâhil olmak üzere iptal veya değişiklikler nedeniyle oluşacak tüm talepleri doğrudan Taşıyıcıya yöneltecektir. Taşıyıcıların yükümlülüğü Varşova Konvansiyonu ve Montreal Konvansiyonu koşulları altında belirlenir.
    12. Uçak biletinin iadesi:
      1. Ödeyen, doğrudan Taşıyıcı tarafından belirlenen hüküm ve şartlar buna izin veriyorsa, www.eSky.com.tr web sitesinden satın alınan uçak biletini iade etme hakkına sahip olacaktır. Uçak biletinin iadesi, eSky'den bağımsız olarak Taşıyıcı tarafından belirtilen miktarda ek ceza ücretlerine neden olabilir.
      2. Uçak bileti tarifesi uçak biletini iade etme olasılığını kabul ediyor ise, Ödeyen, bileti iade etmek için Çağrı Merkezi ile telefonla iletişime geçebilir veya Taşıyıcıya kendisi tarafından iade için başvurabilir.
      3. Kullanılan ödeme şekline bağlı olarak Taşıyıcıdan Ödeyene uçak bileti için iade edilecek tutar, Hizmet Sağlayıcının ödenmesi gereken tutarı almasından itibaren 7 gün içinde doğrudan Ödeyenin banka hesabına veya ödeme kartının hesabına aktarılır.
      4. İade tarihi, Hizmet Sağlayıcının banka hesabından paranın borçlandırıldığı tarih olarak anlaşılır.
    13. Rezervasyon değişiklikleri/düzenlemeleri, ek hizmetler,
      1. Kullanıcı, rezervasyonu, Çağrı Merkezini kullanarak doğrudan Taşıyıcıyla veya www.eSky.com.tr web web sitesindeki iletişim formu aracılığıyla değiştirir. Kalkış tarihine 48 saatten daha az bir süre varsa, Çağrı Merkezi aracılığıyla veya doğrudan Taşıyıcıyla rezervasyon değişikliği yapılabilir.
      2. Kalkış tarihi 48 saatten azsa, sadece Çağrı Merkezi aracılığıyla rezervasyon değişikliği yapılabilir.
      3. Uçak biletinin değişim maliyeti, ücretlere ve Taşıyıcı tarafından belirtilen değişiklikleri gerçekleştirme olanağına bağlıdır. Uçak bileti rezervasyonunda toplam değişiklik fiyatı aşağıdakileri içerir:
        • değişiklik veya ek hizmet için standart ücret (bu, belirli bir hava yolunun yönetmeliklerine ve ücret tablosuna uygun olarak bilet değişiklik ücretini ve ayrıca talebi değiştirmek veya ek bir hizmet almak için iade edilmeyen hizmet ücretini içerir),
        • tarife fiyatlarındaki fark (biletin başlangıç fiyatı ile değişim anındaki fiyatı arasındaki maliyet farkı),
        • vergiler ve hava alanı ücretleri arasındaki fark (vergilerin başlangıç değeri ile değişim anında alınan ücret ve değeri arasındaki potansiyel maliyet farkı).
      4. Rezervasyon Sistemindeki rezervasyon, daha önce satın alınmış bir bilette değiştirilecek ek hizmetlerin hizmet ücretleri tablosunda belirtilen koşullar altında Hizmet Sağlayıcı tarafından değiştirilir:

         

        Daha önce satın alınmış bir bilette değiştirilecek ek hizmetler için hizmet ücreti tablosu (TRY cinsinden):
        Değişiklik Kişi başına hizmet ücreti
        Bilette yapılan değişiklikler (şunlar dâhil: seyahat tarihini ve güzergâhını değiştirmek, yolcu soyadı) 163
        Biletin iptal edilmesi veya iade edilmesi 163
        Ekstra veya özel bagaj ekleme 66,50
        Reşit olmayan kişi için destek hizmeti talebi 66,50
        Uçakta seçili koltuk rezervasyonu 66,50
        Özel yemek siparişi 66,50
        Evcil hayvan taşıma 66,50
        Öncelikli biniş 66,50
        Hava yolu tarafından sunulan ek hizmetler 66,50
        Online check-in/check-in sırasında yardım 66,50

         

      5. Kullanıcı, bu Koşulların 7. Bölümünde belirtilen uçak bileti rezervasyonunda değişiklik yapabilir. Ödeme kartını kullanarak ödeme, Çağrı Merkezi aracılığıyla yapılır. Ödeme, ödeme hesabından para transferi yoluyla yapılırsa Kullanıcı, değişikliği belirten bir e-posta alır: rezervasyon detayları (rezervasyon numarası, yolcu detayları, bağlantı detaylarını ve ek hizmetler ve uçak bileti tarifeleri ile ilgili bilgiler), ödemenin yapılması ve değişimin sayısı ile ilgili detaylar.
      6. Rezervasyon Sisteminde mevcut bazı promosyon tarifeleri, uçak bileti rezervasyonu ve düzenlemesi konusunda çok özel koşullara sahiptir. Özellikle en az üç, yedi veya on dört gün öncesinden rezervasyon yapılması ve satın alınması gereken tarifeler için geçerlidir. Bu koşulun yerine getirilmemesi uçak biletinin fiyatında bir değişikliğe neden olabilir. Kullanıcının Taşıyıcı tarifesi hüküm ve şartlarında Taşıyıcı tarafından tanımlanan satın alma sınırını aşması halinde, eSky kalkıştan tam olarak üç, yedi veya on dört gün önce yapılan Rezervasyonu iptal etme hakkını saklı tutar. Havayolu şirketi daha önce bilet düzenlenmesini talep edebilir. Böyle bir durumda, Kullanıcı geçerli e-posta adresine yapılan ödemenin son tarihi hakkında gerekli bilgileri alacaktır.
    14. Uçak bileti rezervasyon işlemi sırasında Kullanıcı, belirli bir uçak bileti seçerek, olası uçuş programı değişikliklerini doğrudan Taşıyıcı firmayı takip etmekle yükümlü olacağı konusunda bilgilendirilebilir. Bu, eSky'nin Kullanıcıyı herhangi bir değişiklik hakkında bilgilendirmeyeceği ve dolayısıyla Kullanıcının değişiklikleri bağımsız olarak izlemesi ve buna göre tepki vermesi gerektiği anlamına gelir. Taşıyıcı, hizmetin sağlanmasını imkansız kılacak rezervasyonla ilgili bilgileri Kullanıcıya vermezse, durumu ve rezervasyonda gerekli değişiklikleri yapma olasılığını belirlemek için derhal eSky ile iletişime geçmelidir.
  • § 9. MultiLine HİZMETİ

    1. Genel Hükümler
      1. Kullanıcılar için Rezervasyon Sisteminde "MultiLine" olarak belirtilen bir uçuş, ayrı biletlerin kesildiği bir veya birden fazla Taşıyıcı tarafından tek veya çok aktarmalı olarak yapılan en az iki uçuş bağlantısını içerir. Bu durumda, ayrı bilet kesilen her etap, aynı seyahat planı kapsamında diğerlerinden bağımsız ayrı bir hizmet olarak kabul edilir. Bir veya birden fazla taşıyıcı tarafından sunulan ("MultiLine") hizmetleri için ayrı ayrı bilet kesilip kesilmediğinin bir önemi yoktur. MultiLine hizmeti çerçevesinde Rezervasyon Sistemi üzerinden bulunan uçuşların birleştirilmesine bundan böyle "Seyahat" olarak anılacaktır.
      2. MultiLine biletlerinin satın alınması, Rezervasyon Sisteminde Kullanıcının yapacağı tek bir işlem kapsamında bir veya birden fazla taşıyıcıdan ayrı ayrı uçak bileti satın alınmasını, tek veya çok aktarmalı birkaç uçuşu içeren birden fazla uçuş biletinin satın alınmasını ifade eder. Belirli bir Seyahat için satın alınan biletlerin toplamı, Seyahat içindeki her bir uçuşu kapsayan toplu bir uçak bileti değildir.
      3. MultiLine hizmetinin, bir Seyahat çerçevesinde bir veya daha fazla taşıyıcıdan alınan ayrı uçak biletlerine dayanarak gerçekleştiriliyor olması nedeniyle Kullanıcı, Seyahat kapsamındaki her etaba ilişkin bagaj taşıma kurallarını incelemekle ve MultiLine hizmetinin verildiği ülkede ya da Kullanıcının aktarma yaptığı ülkede gerekli olan giriş ve transit vizesi de dahil olmak üzere hizmetin uygulanmasına izin veren belgeleri incelemekle yükümlüdür.
      4. Kullanıcının MultiLine kapsamında her uçuş için ayrı bir bilet alması nedeniyle, bağlantılı uçuşlar arasında transferler için yeterli süre olmayabilir (Kullanıcı tarafından belirtilen arama parametrelerine ve Rezervasyon Sistemindeki uçuşların mevcut olmasına bağlı olarak) uçuş iptalleri, gecikmeler veya saat değişikliği snedeniyle Seyahat dahilindeki bağlantılı uçuş veya uçuşları kaçırma riski oluşabilir.
      5. MultiLine'dan yararlanmak muhtelif Taşıyıcıların uçak biletlerinin mevcut olmasına ve Kullanıcının Rezervasyon Sisteminde bireysel olarak belirttiği ölçütlere bağlıdır.
      6. üşteri temsilcisi tarafından talep edilecek her türlü belge ve bilgiyi Seyahat esnasında veya Seyahatin tamamlanmasından sonra sunmakla yükümlüdür.
    2. § 10. UÇUŞ+OTEL PAKETLERİ

      1. Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezinde sunulan hizmetlerin bir parçası olarak, Kullanıcılar, en azından Kullanıcı ile eSky arasında paket seyahate katılım sözleşmesi ("Sözleşme") imzalanmasına dayanacak en az bir Uçak Bileti ve Otel hizmeti alımı dâhil olmak üzere en az iki farklı hizmet türü için rezervasyon yapabilirler.
      2. Anlaşma ancak, Rezervasyon Sistemi veya Müşteri Hizmetleri Merkezi aracılığıyla gerçekleştirildiği taktirde ve bu madde kapsamındaki hizmetler yerine getirildiği zaman sonuçlandırılır. Anlaşmanın ve bileşenlerinin onaylanmasına dair ayrı bir belge, Rezervasyon Sisteminde veya Müşteri Hizmetleri Merkezi'nde belirtilen e-posta adresine gönderilecektir. Yukarıda belirtilenler göz önüne alındığında, Tur Operatörü ve Kullanıcı, bu madde hükümlerinin uygulanması ile ilgili iletişimin elektronik form yolu ile gerçekleşeceğini ve bu servisin onaylandığına dair verilecek olan bilginin bir PDF belgesi şeklinde ve e-posta yolu ile iletileceğini kabul eder.
      3. Koşulların bu paragrafında belirtilen şartlarda ayrı hizmetlerin seçimini yapan Kullanıcı için tur operatörü, eSky.pl Spółka Akcyjna'dır; bu şirketidir ve şirketin genel merkezi Katowice (40-265), at ul. Murckowska 14A adresindedir, Katowice'de Katowice-Wschód Bölge Mahkemesinde kaydı tutulmaktadır, Ulusal Mahkeme Sicili 8. Ticaret Bölümü, KRS 0000383663, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, hisse sermayesi tamamen ödenmiş PLN 1 060 877,50'dır.
      4. Tur operatörü, bu hizmetlerin tur operatörü tarafından mı yoksa diğer Hizmet Sağlayıcıları tarafından mı yapılacağına bakılmaksızın Koşullar ve Sözleşmenin bu paragrafı kapsamındaki hizmetlerin sağlanmasından sorumludur. eSky, yürürlükteki kanunlara uygun olarak, hizmetlerin yerine getirilmemesi veya hatalı yerine getirilmesi konusundaki yükümlülüğünü her bir Kullanıcı için paket seyahat fiyatının üç katına kadar sınırlar. Bu sınırlama, kişilere verilen hasar, kasıtlı olarak veya ihmal sonucunda oluşabilecek hasarlar için geçerli değildir.
      5. Tur operatörü, kaçınılmaz ve olağanüstü koşullar nedeniyle Sözleşmeye uygun olarak ülkeye geri dönüşünün mümkün olmadığı durumlar da dâhil olmak üzere, zor durumdaki Kullanıcıya derhal uygun yardımı sağlayacaktır, tur operatörü mümkünse Kullanıcının Sözleşme'de belirtilene eşdeğer bir kategoride 3 gecelik bir süre için gerekli konaklama masraflarını karşılar.
      6. Koşulların bu paragrafında belirtilen hizmetlerin rezervasyonu, Rezervasyon Sistemi içinde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla, Kullanıcı tarafından ayrı ayrı belirtilen parametrelere ve kriterlere uygun olarak yapılır, hizmetlerin detayları ve seyahat hizmetlerinin ana özellikleri, Kullanıcı ve tur operatörünün hak ve yükümlülükleri hakkında uygun bilgiler sağlanacaktır.
      7. Tur operatörü, Anlaşma kapsamındaki belirli hizmetlerin etkin bir şekilde yerine getirilmesinin seyahat varış yerinin resmi dilinde veya İngilizce dilinde iletişime tabi olabileceğini bildirir.
      8. Rezervasyon Sistemi üzerinden hizmet hükümlerine ilişkin ayrıntılı bilgi kapsamı, bu Hüküm ve Şartların 1 No'lu Ekinde verilmiştir.
      9. Çağrı Merkezi üzerinden hizmet hükümlerine ilişkin ayrıntılı bilgi kapsamı, bu Hüküm ve Şartların Ek No. 4 kısmında verilmiştir.
      10. Hizmetlerin Koşulların bu paragrafında belirtildiği Kullanıcı, bu Hüküm ve Şartların Ek No. 1 ve 4'te belirtilen koşullarda tur operatörünün acz haline karşı korunur.
      11. Koşulların bu paragrafındaki hizmetler için Rezervasyon Sisteminde ya da Çağrı Merkezi fiyatı ile belirtilenler, vergiler dâhil seyahat paketinin fiyatını ve gerekirse ek ücretler ve diğer masrafları ya da bu masrafların Sözleşmenin akdedilmesinden önce hesaplanmasının makul bir şekilde beklenemeyeceği durumlarda, Kullanıcıdan tahsil edilebilecek ek maliyetlerinin türü hakkında bilgileri içerir.
      12. Fiyat artışı sadece aşağıdaki fiyatlardaki değişimin doğrudan bir sonucu olarak mümkün olabilir:
        1. yakıt veya diğer güç kaynaklarının maliyetindeki değişikliklerden kaynaklanan yolcu taşımacılığı fiyatları;
        2. turist vergileri, hava alanı ücretleri veya limanlar ve hava alanlarında biniş ve ayrılma harçları da dâhil olmak üzere, paket seyahatin uygulanmasına doğrudan katılmayan kuruluşlar tarafından uygulanan, paket seyahatine katılım sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerden alınan vergi veya harçların miktarı;
        3. verilen paket seyahatiyle ilgili döviz kurları
      13. Sözleşmede belirtilen nihai fiyat, Koşulların bu paragrafında belirtilen hizmetlerin başlama tarihinden sonra 20 gün içinde artırılamaz.
      14. Kullanıcı, başlangıcından önce herhangi bir zamanda paket seyahatine katılmak için yapılan sözleşmeden çekilebilir; bu durumda, Kullanıcının tur operatörünün yararına olan Sözleşmeden çekilmek için uygun ve makul bir ücret ödemesi gerekebilir. Eğer Sözleşme, Sözleşmeden çekilme ücretini sağlamıyorsa, bu tür bir ücretin tutarı, seyahat hizmetlerinin alternatif kullanımı için maliyetler veya gelirden düşürülen seyahat paketinin fiyatına karşılık gelir. Seyahat eden kişinin talebi üzerine, tur operatörü Sözleşmeden çekilmek için gereken ücret miktarını belirler.
      15. Paket seyahate katılım sözleşmesi, Paket seyahatinin başlamasından önce Sözleşmeden çekildiği zamana, beklenen maliyet tasarrufuna ve ilgili seyahat hizmetlerinin alternatif kullanımından beklenen gelirine bağlı olarak, Sözleşmeden çekilme ücretini gösterebilir. Ücret, seyahat eden kişi tarafından yapılan ödemeden kesilecektir.
      16. Kullanıcı, varış yerine veya yakın çevresinde meydana gelebilecek kaçınılmaz ve olağanüstü durumunda, bu durumların paket seyahatinin uygulanması veya seyahat eden kişinin varış yerine taşınması üzerinde önemli bir etkisi olması durumunda ek ücret ödemeden paket seyahatine başlamadan önce Sözleşmeyi geri çekebilir. Kullanıcı, bununla ilgili olarak ücret veya tazminat ödemeden, sadece paket seyahatinde yapılan ödemelerin geri ödenmesini talep edebilir.
      17. Tur operatörü, yukarıda belirtilen ücretleri ve ödemeleri, turizm etkinliğine katılım sözleşmesinin sona ermesinden sonraki 14 gün içinde iade eder
      18. Koşulların bu paragrafı kapsamındaki hizmetlerin bir parçası olarak Kullanıcı, tur operatörünün izni olmadan paket seyahatine katılım koşullarını yerine getiren kişiye, bu paket seyahatine katılımı ile ilgili tüm haklarını, aynı zamanda kişi bu Sözleşmeden kaynaklanan tüm yükümlülükleri üstlenirse ve Kullanıcı, tur operatörünü makul bir süre içinde ve sağlam bilgi ortamı hakkında bilgilendirecekse devredebilir. Hakların devri ve görevlerin kabul edilmesi, tur operatörü için ek masraflar gerektiriyorsa, tur operatörü, ödeme (ör. Kullanıcı verilerinin değiştirilme maliyetleri) talebinde bulunurken bunları yolcular için göstermek zorundadır. Bu maliyetler makul olmalı ve seyahat paketinin devredilmesi sonucu tur operatörü tarafından yapılan gerçek maliyetleri aşmamalıdır. Paket seyahatinin başlamasından en geç 7 gün önce gönderilen bildirimler, her durumda makul bir süre içinde yapılmış sayılır.
      19. Koşulların bu paragrafı kapsamındaki hizmetlerin bir parçası olarak, Kullanıcı, Polonya Cumhuriyeti dışında yurt dışında yürütülen hizmetlerde, fiziksel yaralanma (kaza sigortası) ve tıbbi masraflar sigortası için zorunlu sağlık sigortası kapsamındadır. Bu sigorta ile ilgili ayrıntılı bilgiler aşağıdaki linkte bulunabilir: Genel Sigorta Hüküm ve Şartları ve Ürün Kartı. Kullanıcı, eSky tarafından sağlanan ek hizmet sigortasını Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla belirtilen kapsamda kullanma hakkına sahip olacaktır.
      20. Kullanıcı, tur operatörü tarafından Kullanıcının belirttiği ve her iki tarafın da kabul ettiği tüm özel gereksinimler hakkında bilgilendirilecektir.
      21. Koşulların bu paragrafında belirtilen hizmetlerin bir parçası olarak, Kullanıcı tur operatörünü paket seyahatinin uygulanması sırasında bulunan tutarsızlıklar hakkında bilgilendirmek zorundadır.
      22. Koşulların bu paragrafında belirtilen hükümlere uygun olarak göz önünde bulundurulması gereken Kullanıcı şikayetleri, XVIII. (Şikayetler) maddesinde belirtilen esaslar çerçevesinde sağlanacaktır.
      23. Koşulların bu paragrafında belirtilen hizmetler kapsamında www.eSky.com.tr adresini kullanan Kullanıcının yararına, yürürlükteki kanunlarda belirtilen miktarda Turizm Garanti Fonuna uygun bir katkı ödenecektir.
      24. Seyahat paketi uygulamasının bir parçası olarak Kullanıcı tarafından seçilen ürünün açıklaması, engelliler için sağlanan tesisler hakkındaki bilgileri açıkça belirtmediği sürece, bu tesisler engellilerin ihtiyaçlarına göre uyarlanmamıştır.
    3. § 11. EK HİZMETLER

      1. Rezervasyon Sistemi ve Çağrı Merkezi aracılığıyla sunulan hizmetlerin bir parçası olarak, Kullanıcılar, Rezervasyon Sistemi ve Çağrı Merkezi aracılığıyla sağlanan işlem sürecinin bir parçası olarak belirtilen ücretlere tabi ek hizmetler alabilirler.
      2. Kullanıcı tarafından seçilen, bu paragrafta açıklanan ve Rezervasyon Sisteminde bulunan her ücretli hizmet, ek hizmetlerin rezerve edildiği hizmetin ayrılmaz bir parçasıdır.
      3. eSky hizmet paketi (ayrıca “Hizmet Paketi”), Rezervasyon Sistemi içinde sağlanan Kullanıcılar tarafından Çağrı Merkezi aracılığıyla gerçekleştirilen ayrılmaz parçasını içeren uçak biletinin en az bir değişimi için geri iade edilmeyen sabit ücretli bir hizmet ücretidir. Hizmet Paketi hizmetini satın alarak, Kullanıcı, önceden satın alınmış bir bilette değiştirilecek ek hizmetlerin hizmet ücretleri tablosu uyarınca eSky tarafından talep edilen hizmet ücretinden muaf tutulur. Tarife hüküm ve şartlarına göre hava yolu şirketi değişiklik/iade/özel hizmetler için ücret talep ederse, Kullanıcı hava yolunun gösterdiği hizmet için ücret öder.
      4. İşlem sistemi böyle bir olasılığa izin verirse Kullanıcıya satın alınan Uçak Bileti için ayrı hava yolları elektronik sisteminde kontrol yapmasını sağlayan ve online check-in yapmasına izin veren ek, ücretli ve geri iade edilmeyen bir hizmettir. Online check-in hizmetinin bir parçası olarak, oluşturulan biniş kartı, taşıma hizmetinin uygun bir şekilde kullanılmasını sağlayan süre içinde, rezervasyon sırasında Kullanıcı tarafından sağlanan e-posta adresine gönderilir. Bazı hava yolları, Kullanıcının, check-in yapmak için rezervasyon işleminde verilmemiş ek bilgileri sağlamasını isteyebilir. Kullanıcı, e-posta adresi ve telefon numarası gibi mevcut irtibat bilgilerini, özellikle kalkışa geçmeden önce derhal iletişime geçebilmek için sunacaktır. İletişim bilgilerini vermemek, planlanan kalkıştan 48 saatten daha kısa bir süre önce online check-in için veri sağlamak, eski veya eksik bilgiler vermek, eSky'dan gelen telefonlara cevap vermemek veya check-in için gerekli bilgileri yanlış vermek online check-in işlemine devam edilmesini olanaksız kılabilir ve Kullanıcının hava yolu şirketi tarafından tanımlanan bir ücret ödemesi gerekebilir veya kalkışları imkansız olabilir. Kullanıcı, çevrimiçi check-in hizmetini satın almış olan Taşıyıcıyla doğrudan rezervasyonda değişiklik yaparsa, yapılan değişiklikler hakkında eSky'yi derhal bilgilendirmekle yükümlüdür. Bu bilgilerin sağlanamaması durumunda, eSky çevrimiçi check-in hizmetini etkili bir şekilde gerçekleştiremeyecektir. Yukarıda belirtilenler göz önüne alındığında, eSky, maliyetler ve bunun sonucunda ortaya çıkan sonuçlar dahil olmak üzere çevrimiçi check-in hizmetinin etkisiz performansından sorumlu olmayacaktır.
      5. Eğer uçuş ertelenir veya iptal edilirse, Kullanıcının uçuşuyla ilgili verilerin analizinin bir parçası olarak, eSky, AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320 şirketine ilgili bilgileri uygun hasarlar elde etmek için transfer eder, bu şirket ise Kullanıcı tarafından açık bir şekilde kabul edildikten sonra harekete geçecektir. Aynı zamanda, Avrupa Parlamentosu ve Konseyi’nin 261/2004 sayılı (EC) Yönetmeliği uyarınca, eSky Kullanıcının bir yolcunun hak kazanabileceği (eğer varsa) tam tazminat alabilmesi için doğrudan uçuş yapan hava yoluyla tazminat talebi ve dosya taleplerinde bulunma hakkına sahip olduğunu bildirir.
      6. AirHelp + - Rezervasyon Sistemi veya Telefon Servis Merkezi aracılığıyla rezervasyon yapan herhangi bir Kullanıcıya tazminat alma konusunda yardım sağlayan ek ücrete tabii olan ve geri iade edilmeyen bir hizmettir. Gecikmeli, iptal edilmiş veya çifte rezervasyon yapılmış uçuş için 600 Euro'ya kadar ve servis sağlayıcı tarafından belirtilen şartlar altında gerçekleştirilen gecikmiş bir uçuşun (oteller, taksi, uçak biletleri, yemekler) planlanan maliyetleri için 6.000 Euro'ya kadar geri ödeme imkanı sunmaktadır. Örneğin; AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320, https://www.airhelp.com/en/terms/ adresinde ayrıntılı olarak belirtilmiştir.
    4. § 12. BAĞLANTI SEYAHAT DÜZENLEMELERİ

      1. Aşağıda belirtilen durumlarda www.eSky.com.tr portalını kullanan Kullanıcı, Tedarikçilerle yapılan ayrı sözleşmeler kapsamında aynı seyahat veya tatil için satın alınan, en az iki farklı türdeki turizm hizmetlerinin bir kombinasyonu olarak kabul edilen ilgili seyahat hizmetlerini satın almaktadır. Aynı zamanda, ilgili seyahat hizmetlerinin oluşturulması, bir turist girişimcisinin seyahat eden kişiler için turist hizmetleri satın almalarını kolaylaştırmasını sağladığında gerçekleşir:
        1. ziyaret sırasında veya her bir turist hizmeti için ayrı ayrı seçme ve ödeme seçeneği bulunan satış noktasıyla temas kurmak veya
        2. bu turist girişimcisiyle yapılan sözleşmenin ilk turist hizmetinin rezervasyonunu onayladıktan sonra en geç 24 saat içinde sonuçlandırılması durumunda, başka bir turist girişimcisinden hedefli bir şekilde en az bir ek turist hizmeti almasına izin vermek.
      2. İlgili turist hizmetleri, birden fazla turist hizmetinin (yolcu taşımacılığı, araç kiralama veya diğer motorlu taşıtların ayrılmaz bir parçasını teşkil etmeyen yolcuların taşınması ve kalma olmadan konaklama) bir arada olmaması durumunda yukarıda belirtilen koşulların yerine getirilmesine rağmen yolculara verilen ve şu hizmetlerin ayrılmaz bir parçasını teşkil etmeyen farklı bir hizmeti oluşturan bir veya daha fazla turist hizmeti ile oluşturulamaz: bu hizmetlerin değeri, ilgili seyahat hizmetlerinin toplam değerinin %25'inden az olması ve bu bağlantının önemli bir unsuru olarak tanıtılmaması veya başka sebeplerden dolayı bu bağlantının önemli bir unsurunu teşkil etmemesi halinde yolcu taşımacılığının, motorlu araçlar veya diğer motorlu araçların kiralanmasının ayrılmaz bir parçasını teşkil etmeyen yolcu taşımacılığı, kalma olmadan konaklama. Ayrıca, ilgili turist hizmetleri konaklama içermedikçe 24 saatten az süren hizmetler değildir.
      3. İlgili seyahat hizmetlerinin satın alınması ve bu hizmetlerin kullanımından doğan hak ve yükümlülükler hakkında ayrıntılı bilgi bu Yönetmelikte Ek 2 ve 3'te bulunabilir.
      4. Koşulların bu paragrafında belirtilen hizmetler kapsamında www.eSky.com.tr adresini kullanan Kullanıcının yararına, yürürlükteki kanunlarda belirtilen miktarda Turizm Garanti Fonuna uygun bir katkı ödenecektir.
    5. § 13. IATA GENEL TAŞIMA KOŞULLARI

    6. § 14. HAVA YOLU YÖNETMELİĞİ REFERANSLARI

      Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Blue Islands, Bulgaria Air, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, GOL, Helvetic, Jet2, TUI fly , Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Luxair, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, SpiceJet, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, Vueling, WestJet Airlines, Wizz Air, Volotea, VivaAerobus, JetSmart, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Aerolínea de Antioquia.

OTEL REZERVASYONLARI

  • § 15. OTEL REZERVASYONLARI

    1. eSky, www.eSky.com.tr ve Çağrı Merkezi aracılığıyla Tedarikçiler tarafından otel hizmetlerini kullanmak isteyen Kullanıcılara sunulan otel hizmetlerini paylaşmanın kurallarını belirler.
    2. eSky, Rezervasyon Sistemi ile yapılan otel hizmetlerinin ve diğer ilgili sözleşmelerin hükmü için sözleşmeye taraf değildir. Böyle bir sözleşmenin Tarafı, her zaman söz konusu sözleşmenin konusu olan hizmetleri sağlayan, teklifte belirtilen Kullanıcı ve ayrı Hizmet Sağlayıcıdır.
    3. Rezervasyon Sistemi ile yapılan sözleşmeler, ayrı Hizmet Sağlayıcılarla yapılan genel hüküm ve şartlara göre yapılır ve uygulanır. Rezervasyon Sisteminde sunulan teklifte yer alan tüm veriler doğrudan Tedarikçiler tarafından sağlanan verilere dayanmaktadır. Tedarikçiler tarafından sağlanan otel rezervasyon hizmetlerinin hüküm ve şartları, talepte belirtilen koşullarda ve yönetmeliklere uygun olarak gerçekleştirilir - https://developer.ean.com/terms/en/.
    4. eSky Kullanıcıya şunları sağlar:
      1. Tedarikçilerin yurt içinde ve yurt dışında sunduğu tesislere doğrudan erişim,
      2. www.eSky.com.tr adresinde bulunan Kullanıcılar tarafından ücretsiz ve ayrı ayrı yapılandırılmış hizmetleri kullanma imkanı.
    5. Otel hizmetleri için rezervasyon ve ödeme kuralları:
      1. Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla yapılan otel hizmeti rezervasyonu, Kullanıcı tarafından söz konusu teklif açısından eSky'a ödeme yapmadan doğrudan tesisi sunan Tedarikçiye ödenir
      2. Rezervasyon Sistemi ile veya Çağrı Merkezi tarafından yapılan otel hizmeti rezervasyonu, Kullanıcı tarafından söz konusu teklif açısından doğrudan eSky'a ödenir.
    6. Rezervasyon türleri:
      1. Kullanıcı tarafından ödenmeyen garantisiz rezervasyon,
      2. Kullanıcı tarafından ödenen veya Kullanıcı ayrıntılarının Hüküm ve Şartlarda belirtilen koşullar altında olumlu olarak doğrulandığı garantili rezervasyon.
    7. Otel hizmeti rezervasyonu için sorgu seçenekleri:
      1. www.eSky.com.tr adresinde ve eSky ile işbirliği yapan kuruluşlara ait diğer web sitelerinde bulunan Rezervasyon Sistemi aracılığıyla.
      2. Çağrı Merkezi tarafından verilen numarayı telefonla arayarak.
    8. Sipariş ve fiyat onayı:
      1. Belirtilen e-posta adresinde Kullanıcı rezervasyon numarasını, seçilen otel hizmeti hakkındaki bilgileri, hizmetin toplam fiyatını ve seçili ödeme yöntemini içeren talep onayını alır.
      2. Otel hizmetinin fiyatı, sipariş formunda seçilen para birimindedir. Hizmetin fiyatı özellikle şunları içerir: Rezervasyon Sistemi sayfasında veya rezervasyonun onaylandığını e-postada farklı bir şekilde belirtilmedikçe konaklama başına ödeme, net fiyat listesi, KDV ve diğer tüm vergi ve ücretler.
      3. Talep edilen hizmetin şartları, Kullanıcının eSky'a ödeme yapmasını gerektiriyorsa rezervasyon onayında belirtilen hizmetin fiyatı, Tedarikçiler tarafından belirtilen koşullar nedeniyle eSky tarafından alınana kadar garanti edilmez.
      4. Ödemeyi yapmadan önce Kullanıcı, alınan onaydaki tüm detayların doğru olup olmadığından emin olacaktır.
    9. Otel hizmeti rezervasyonu
      1. Kullanıcı, Rezervasyon Sistemine girilen tüm kişisel bilgilerin doğru olması koşuluyla otel hizmeti satın alabilir. Rezervasyon yapmadan önce Kullanıcı, bu Hüküm ve Şartları ve ayrıca Kullanıcı tarafından seçilen hizmeti sağlayan tesisle alakalı rezervasyon hizmetlerinin hüküm ve şartlarını okumak ve kabul etmekle yükümlüdür.
      2. Rezervasyon talebini aldıktan sonra eSky, Kullanıcı bilgilerini doğrulamak ve teklifi onaylamak için Kullanıcıyla iletişim kurabilir. Kullanıcı ile iletişim kurmak mümkün değilse, bu Hüküm ve Şartların bölüm 6 XV maddesindeki anlamı dahilinde garantili bir rezervasyon olmadığı sürece hizmet sağlayıcının talebin içeriğine göre rezervasyonu kabul etmemesi durumunda eSky sorumlu tutulamaz.
      3. Her rezervasyon/başvuru, eSky tarafından Kullanıcı namına belirli bir Tedarikçiye iletilir ve sipariş bildirimi olarak kabul edilir.
      4. Hizmet Sağlayıcı ve Tedarikçi, Müşteri hizmetin başlama tarihinde hizmeti sunan otelde check-in yapmazsa rezervasyonu iptal etme hakkına sahiptir. Bu tür iptal işlemlerinin süresi ve koşulları, verilen bir hizmeti sunan tesisin rezervasyon şartlarında belirtilir.
    10. Otel hizmetinin rezervasyonu, belirli bir Tedarikçinin web sitesinde bulunan iptal politikalarına tabidir.
    11. Bazı durumlarda eSky, verilen telefon numarasından Kullanıcı ile iletişim kurmak mümkün değilse garantisiz rezervasyonları iptal etme hakkını saklı tutar. Kullanıcı, ödeme kartı numarasını girerek garantili bir rezervasyon yapabilir. Müşteriden, işlemin düzgün yapıldığının doğrulanmasını sağlamak için doldurulmuş bir UCCCF formu ile birlikte ödeme kartının ve kimlik kartının taranmış halini göndermesi istenebilir.
    12. Potansiyel Müşterinin gerçekleşen hasarlardan dolayı tazminat talepleri veya ödeme talepleri ilgili Tedarikçilere yönlendirilir. eSky, sadece aracılık hizmetlerinin hatalı yerine getirilmesinden sorumludur.
    13. eSky'ın ve otel hizmetleri tedarikçilerinin veritabanlarını sağlamada yer alan diğer işbirliği yapan şirketlerin rolü, Kullanıcıya belirli Tedarikçilerin doğrudan tekliflerine erişimini sağlamaktır.
    14. Yıldız sistemine göre otellerin uluslararası sınıflandırması, belirli bir otelin standardı hakkında ayırıcı bilgiler içermektedir. eSky Rezervasyon Sisteminde yer alan otel bilgileri, belirli bir otelin subjektif incelemesine dayanmaktadır.

SİGORTA

  • § 16. SİGORTA

    1. Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla rezervasyon yaparken Kullanıcı tarafından seçilen servise bağlı olarak, Kullanıcı tarafından belirtilen ve seçilen sigorta ürünü için Sigortacı:
      • Seyahat İptal Sigortası durumunda, Sigorta şirketi, merkezi Varşova'da bulunan Polonya'daki Inter Partner Assistance SA Şubesi, ul. Straight 68; 00 - 838 Varşova adresinde, Varşova'daki Varşova Başkent Bölge Mahkemesi tarafından tutulan Girişimciler Siciline kayıtlı, Ulusal Mahkeme XII Ticaret Dairesi KRS numarası: 0000320749, vergi kimlik numarası NIP ile: 108-00-06-955, sermayesi 31 702 613.00 Euro olan, Brüksel'deki kayıtlı ofisi ile yabancı sigorta şirketi Inter Partner Assistance SA'nın bir şubesidir. e-posta: likwidacja@axa-assistance.pl (bundan böyle "AXA Partners " olarak anılacaktır)
      • diğer sigorta ürünleri için, Sigortacı Lüksemburg'da B 61605 numarası altında kayıtlı Colonnade Insurance SA'dır. Genel Merkez: Rue Jean Piret 1, L-2350 Lüksemburg, Polonya'nın başkenti Varşova Bölge Mahkemesine kayıtlı Polonya'daki Colonnade Insurance Société Anonyme Şubesi tarafından Polonya'da faaliyet gösteren, XII Ulusal Mahkeme Dairesi 0000678377, NIP 1070038451 numaralı kayıt altında, ul. Prosta 67, 00-838 Varşova adresine kayıtlı ofisi ve tam ödenmiş sermayesi 9.500.000 Euro'dur. e-posta: e-mail: info@colonnade.pl (bundan böyle "Colonnade" olarak anılacaktır)
    2. Colonnade ve AXA Partners için Sigorta Acentası We Care Insurance Sp. z o. o. 'dur. Merkezi Katowice'de (40-265) ul. Murckowska 14A, Katowice Bölge Mahkemesi Katowice-Wschód tarafından tutulan Girişimciler Siciline kayıtlı, VIII Ulusal Mahkeme Ticaret Dairesi K RS 0000751962 numarası altında, NIP: 954-279-73-53, REGON: 381493361, sermayenin 5.000 PLN tutarında (tamamı ödenmiş)'dır.
    3. Temsilci, Temsilcinin Sigortacı tarafından verilen faaliyetlerini yürütmek için vekaletname temelinde çalışır, bu tür faaliyetlerin içeriği Colonnade için burada, AXA Partners için ise burada mevcuttur.
    4. eSky, Poliçe Sahibi olarak hareket ederek, bu Yönetmelikte belirtilen grup sigorta sözleşmelerinin sonuçlandırılması veya yerine getirilmesi ile ilgili tüm fiili ve hukuki faaliyetleri yapar, dahil olmak üzere
      • Colonnade ve AXA Partners grup sigortasının bir parçası olarak, Kullanıcıları bir grup sigorta sözleşmesinin yapılması, katılım ve istifa şartları, grup sigortasının konusu ve kapsamı ile sigortalı kullanıcının yükümlülükleri hakkında bilgilendirir. Kişisel veri belgelerinin işlenmesi ilkeleri ve bireysel sigorta ürünleri altında çalışma yetkisini doğrulayan belgeler dahil olmak üzere grup sigortasına katılmadan önce gerekli belgeleri sağlar ve grup sigortasını kabul eder ve grup sigorta sözleşmesi kapsamı dahilindeki bir durumda ne yapılacağı konusunda talimat verir.
    5. Poliçe Sahibi, Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla Kullanıcılara sigorta hizmetlerinin kapsamı hakkında gerekli tüm bilgileri sağlayacaktır. Poliçe sahibi, sigorta primi maliyetlerini finanse etmeyi kabul etmeden önce Kullanıcıya grup sigortası sözleşmesinin şartlarını sağlamakla yükümlüdür.
    6. Grup sigorta sözleşmesi imzalanır, Kullanıcının bir sigorta ürünü seçimine bağlı olarak:
      • Grup sigortasına katılan Kullanıcılar adına AXA Partners ve eSky arasında Sigortacı tarafından Seyahat İptali Maliyetinin sigortalanması durumunda, Sigorta kapsamı, ALL Risk Seyahat İptal Sigortasının Özel Koşullarına ve Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı yoluyla belirlenen ilkelere göre sağlanır.
      • Grup sigortasına katılan Kullanıcıların hesabı için diğer sigorta olan Colonnade ve eSky durumunda, sigorta kapsamı, yurtdışı seyahatler için Seyahat Koruma Grubu Sigortası Genel Hüküm ve Koşulları, Yurtiçi seyahatler için Seyahat Koruma Grubu Sigortasının Genel Hüküm ve Koşulları, acil durumlarda seyahatten vazgeçmek için Seyahat Koruma Grubu Sigortasının Genel Hüküm ve Koşulları, Seyahat Yönetmeliği Seyahat Bagaj Sigortasının bu Yönetmelikte belirtilen Genel Hüküm ve Koşulları, bu Yönetmelikte belirtilen kapsamın yanı sıra Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla belirlenen esaslar dahilindedir.
    7. Bireysel sigorta ürünlerine ilişkin tüm belgeler, kapsamları da dahil olmak üzere Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla edinilebilir.
    8. Sigorta ürününün seçimine bağlı olarak, sigorta sözleşmesine katılımı onaylayan belge, Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi üzerinden rezervasyon prosedürünü tamamladıktan sonra kullanıcıya elektronik olarak gönderilen Sigorta Sertifikasıdır.
    9. Sigorta Sertifikası, Grup Sigortasının Genel Şartları, All Risk Seyahat İptal Sigortasının Özel Şart ve Koşulları ve bunun yanı sıra Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla satın alınan hizmetlerin uygulanmasıyla ilgili olarak sunulan diğer tüm belgeler Poliçe Sahibi aracılığıyla sizin tarafınızdan belirtilen bir e-posta adresine gönderilecektir.
    10. Grup sigortasına Kullanıcı tarafından katılmak isteğe bağlıdır ve sigorta priminin maliyetini finanse etmeyi kabul etmeyi içerir. Kullanıcı, Rezervasyon Sistemi tarafından önerilen seçeneklerden birini seçerek veya Çağrı Merkezi aracılığıyla gerekli tüm verileri kişisel bilgi formuna girerek yukarıdaki maliyetlerin değerini sorgular.
    11. Kullanıcı, gerçek kişisel verileri Rezervasyon Sistemine girdikten sonra sigorta priminin maliyetini finanse eder. Bir grup sigorta sözleşmesine girmeden önce, bu Tüzüğü okumak ve kabul etmek kullanıcının sorumluluğundadır ve seçilen sigorta ürününe bağlı olarak, Colonnade Grup Sigortasının Genel Hüküm ve Koşulları veya All Risk Seyahat İptal Sigortasının Özel Hüküm ve Koşullarının yanı sıra Rezervasyon Sistemi'nde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla Kullanıcıya sunulan diğer tüm belgeler de dahil.
    12. Kullanıcı, e-posta adresine, diğer bilgilerin yanı sıra, rezervasyon numarası, toplam sigorta fiyatı hakkında bilgi ve ödeme yöntemi içeren bir onay alır. Sigortalı tarafından yapılan masraflar, Rezervasyon Sisteminde veya Çağrı Merkezi aracılığıyla belirtilen para biriminde ifade edilir.
    13. Sigorta ürününe ilişkin ödemeler, VII Yönetmeliği ve Colonnade Grup Sigortasının Genel Hüküm ve Koşulları ile All Risk Seyahat İptal Sigortasının Özel Hüküm ve Koşulları uyarınca belirtilen şartlarda yapılır.
    14. İnternet üzerinden grup sigortasına katılma durumunda, tüketici yargı dışı uyuşmazlık çözüm yöntemini kullanma ve şikayetini AB ODR çevrimiçi platformu üzerinden gönderme hakkına sahiptir ve http://ec.europa.eu/consumers/odr/ adresinde bulunabilir.
  • § 17. ESKY'IN REKLAM YERİ KİRALAMA HİZMETLERİ SAĞLADIĞI KURULUŞLAR TARAFINDAN SUNULAN DİĞER HİZMETLER

    1. Araç kiralama:
      eSky, reklam alanı kiralama konusunda İngiltere ve Galler'de (05179829 referans numarası ile) kayıtlı olan, genel merkezi 100 New Bridge Street, Londra, EC4V 6JA adresinde bulunan, rezervasyon sürecinde aracı olarak görev yapan, hüküm ve şartlarında belirtilen koşullar altında hizmet veren (www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do) TravelJigsaw Limited grubuna ait bir marka olan rentalcars.com'a hizmet vermektedir. Bu araçlar için özel koşullar belirtilmiş ve hizmetleri veren kuruluşlar tarafından tanımlanmıştır. eSky, rezervasyonu telefonla yönetirken ek hizmetler satın alma olanağı hakkında bilgi verebilir.

ŞİKAYETLER

  • § 18 ŞİKAYETLER

    1. Şikayetler, hizmet sunmanın eSky'ın sorumluluğunda olduğu konularda eSky'ın hizmetleri doğrudan yerine getirmemesi veya hatalı yerine getirmesi ile ilgili olarak yapılabilir. Şikayetler ayrıca, eSky kullanarak üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerin yerine getirilmemesi veya hatalı yerine getirilmesi ile ilgili olabilir ve bu sorumluluk üçüncü taraflarca ayrı ayrı eSky'dan bağımsız olarak belirlenir.
    2. Rezervasyonlar, satın alınan biletler ve diğer turistik hizmetler kapsamındaki şikayetler, burada bulunan şikayet formülü aracılığıyla doğrudan eSky ofisine yazılı olarak bildirilebilinir, ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Polonya. Müşteri, şikayetin kabulünün alındığı tarihten itibaren 14 gün içinde sonucu hakkında bilgilendirilir.Tur operatörü veya diğer Servis Sağlayıcı tarafından ise, belirtilen gün içinde şikayet hakkında bilgilendirilir.
    3. eSky tarafından verilen ve Kullanıcıya iletilen karar, eSky tarafından yürütülen şikayet sürecini sona erdirecektir. Şikayet sonucu tatmin edici değilse, Kullanıcı konuyu mahkemede çözme veya AB ODR çevrimiçi platformu http://ec.europa.eu/consumers/odr/ üzerinden başvuru hakkına sahiptir.
    4. Kullanıcıya önemli ve uygun bir cevap verebilmek için şikayetler yasal süreler içinde değerlendirilecek ve Kullanıcının belirtilen adresine Lehçe veya İngilizce olarak ve eSky danışmanlarının bulunmasına bağlı olarak şikayetin gönderildiği dilde cevap gönderilecektir.
    5. eSky’ye yapılan şikayet, diğer kuruluşlar tarafından sağlanan hizmetler ile ilgiliyse, kullanıcının bu konuda bilgilendirileceğini ve bu kuruluşa şikayette bulunma olasılığı hakkında bilgi alacağını belirtir. eSky'ye gönderilen şikayetin içeriği, şikayetlerin servis sağlayıcıya ulaşılmasını sağlayan bilgileri açıklar ise, Kullanıcının yetkilendirmesine ve rızasına dayanarak böyle bir şikayeti yapacak veya uygulayacaktır. Kullanıcı ile hiçbir temas olmaması durumunda, eSky Kullanıcının yararına bağımsız önlemler alabilir.

SON HÜKÜMLER

  • § 19. SON HÜKÜMLER

    1. eSky, Müşterinin rezervasyon işlemi sırasında kabul ettiği ve bağlı olduğu ve yine Müşterinin arşiv sürümlerine erişebildiği Koşullara uygun olarak bu Koşulların içeriğinde tek taraflı değişiklikler yapma hakkını saklı tutar. Her Müşteri, rezervasyondan önce hizmetleri ve Şartları ve verilen diğer bilgileri okuyacak ve www.eSky.com.tr web sitesini kullanarak mevcut olan Uçak Bileti ve diğer hizmetleri satın alma ve rezervasyon sırasında hizmetleri detaylandıran Koşulların hükümlerine ve verilen belgelere her zaman bağlı olacaktır.
    2. Bu Koşullarla düzenlenmeyen durumlarda, genel olarak yürürlükteki Polonya yasalarının hükümleri uygulanır.
    3. Rezervasyon Sisteminde mevcut hizmetlerin, Kullanıcılar tarafından Sağlayıcı hizmetlerinin sipariş edilmesiyle ilgili fiili eylemlerin yerine getirilmesini içerdiği unutulmamalıdır; bu nedenle, rezervasyon koşulları, belirli bir Tedarikçi tarafından kabul edildiğinde, kullanıcı için bağlayıcıdır. Sağlayıcının bu seçeneği sunması halinde iade veya geri çekilme mümkündür. Tüketici uyuşmazlıkları ile ilgili olarak, http://ec.europa.eu/consumers/odr/ adresinde bulunabilecek olan Avrupa ODR platformunu (çevrimiçi uyuşmazlık çözümü) kullanma olanağı vardır.
    4. eSky, Kullanıcının neden olduğu hasarlardan veya seyahatin hava yolu çalışanlarının, havaalanı çalışanlarının, demiryolu çalışanlarının ve ayrıca otel personelinin grevi veya mücbir sebeplerden kaynaklanan hasarlar nedeniyle gerçekleşmemesi ve sonuç olarak Koşullarda listelenen hizmetlerin yerine getirilmesinin imkansız hale gelmesi durumunda, eSky sadece Rezervasyon Sistemine erişim sağlayan bir kuruluş olduğundan, hizmet sağlayıcı ya da üçüncü taraflarca sunulan tekliflerin seçilmesinde öneri sunan bir danışman olmadığından meydana gelebilecek hasarlardan sorumlu tutulamaz.
    5. Yetkisiz ödeme kartı kullanımının önlenmesi için eSky, ödeme kartı sahibinin detaylarının doğruluğunun ayrıca doğrulanması veya Rezervasyon Sisteminde rezervasyon ödemesini yapmayı kabul eden ödeme kartı sahibinin teyit edilmesi hakkını saklı tutar.
    6. eSky aracılığıyla gerçekleştirilen işlemler için uygulanacak hukuk, Polonya hukukudur.
    7. Polonya hukukunun seçilmesi, tüketicinin ikamet yerinde uygulanan hukuk hükümlerine dayalı olarak, sözleşme ile hariç tutulamaz hükümlerden kaynaklanan tüketici korumasını kaldırmaz.

SÖZLEŞMEDEN GERİ ÇEKİLME POLİTİKASI

  • § 20. SÖZLEŞMEDEN GERİ ÇEKİLME POLİTİKASI

    1. Bu Koşulların hükümleri uyarınca eSky olarak biz, 30 Mayıs 2014 tarihli Tüketici Hakları Kanununun 27. Maddesi uyarınca Rezervasyon Sistemi veya Çağrı Merkezi aracılığıyla eSky hizmetlerini kullanan Kullanıcı arasındaki sözleşmeden çekilme olanağını kabul ediyoruz.
    2. Kanunun 38(1) nolu Maddesi uyarınca, tüketiciye hizmetin sağlanmasına başlanmadan önce hizmet sağlandıktan sonra sözleşmeden geri çekilme hakkının kaybedileceğinin tüketiciye bildirildiği durumlarda girişimci belli bir hizmeti tam olarak yerine getirmişse, Kullanıcının uzak hizmet sözleşmesinden geri çekilme hakkı yoktur.
    3. Yukarıdaki maddelerin ışığında, bu Koşullarda belirtilen hizmet hükümlerinin başlamasından önce eSky, bu hizmetlerin sunulması için uzak hizmet sözleşmesi yapan Kullanıcının sebepsiz yere ve (Kullanıcının açık talebi üzerine) eSky.pl S.A. tarafından üçüncü taraf hizmet rezervasyonu şeklinde hizmetlerin tam olarak sunulmasıyla birlikte sözleşmeyi imzaladıktan sonra 14 gün içerisinde masrafları karşılamaksızın bu sözleşmeden çekilme hakkına sahip olmadığını beyan etmektedir. Bu gibi durumlarda hizmet ücreti iade edilmez. Hizmet sunan kuruluşlar, sözleşmeden geri çekilmeleri durumunda hizmetlerin bir kısmının ya da tüm değerinin geri ödenmesine izin veriyorsa tüketici bu konuda açıkça bilgilendirilecektir.

EK

  • Ek 1

    KÖPRÜ KULLANIMININ MÜMKÜN OLDUĞU SEYAHAT PAKETİ SÖZLEŞMELERİ İÇİN STANDART BİLGİ FORMU

    • Sunulan hizmetler hep birlikte, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi kapsamında paketlenmiş bir seyahat teşkil eder. Bu nedenle, seyahat paketi tatilleri için geçerli olan tüm AB yasalarına hak kazanacaksınız. eSky, seyahat paketinin tamamının uygun şekilde yürütülmesinden sorumlu olacaktır. Ek olarak, yasaların gerektirdiği şekilde eSky, ödemelerinizin iadesini sağlama teminatına sahiptir ve ulaşım, seyahat paketinin bir parçasıysa eSky'ın acz hali durumunda ülkeye dönüşünüzü sağlar.
    • En önemli haklarla ilgili daha fazla bilgi, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca doğrulanacaktır.
    • 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca en önemli haklar:
      • Seyahat paketine katılım için sözleşme yapmadan önce seyahat eden kişiler seyahat paketi hakkında gerekli tüm bilgileri alacaklardır.
      • Her zaman en az bir girişimci tüm sözleşmeli turizm hizmetlerinin uygun şekilde yerine getirilmesinden sorumludur.
      • Seyahat eden kişilere, tur operatörü veya seyahat acentesiyle iletişim kurmak için acil telefon numarası veya irtibat noktası verilir.
      • Seyahat eden kişiler ek bir ücrete tabi olarak tatillerini makul bir süre içinde başkalarına aktarabilirler.
      • Seyahat paketinin fiyatı sadece belirli maliyetler (örneğin yakıt maliyetleri) artmışsa ve bu sözleşmede açıkça belirtilmişse artırılabilir; her ne suretle olursa olsun artış seyahat paketinin başlamasından 20 gün önce gerçekleşemez. Fiyat artışı seyahat paketi fiyatının %8'ini geçerse, seyahat eden kişi Sözleşmeyi feshedebilir. Tur operatörü fiyatı artırma hakkını saklı tutarsa, ilgili maliyetlerin düşürülmesi halinde seyahat eden kişi fiyatı düşürme hakkı kazanır.
      • Seyahat eden kişiler, iptal ücreti olmadan sözleşmeyi feshedebilir ve fiyat haricinde tatilin temel unsurlarından biri önemli ölçüde değişirse yaptıkları tüm ödemeleri geri alabilir. Tur operatörü kalkıştan önce ödemeyi iptal ederse, seyahat eden kişiler geri ödeme ve uygunsa tazminat alma hakkı kazanacaklardır.
      • İstisnai durumlarda (örneğin, son varış yerinde seyahat paketini etkileyebilecek ciddi güvenlik sorunları varsa), seyahat eden kişiler seyahat paketinin başlamasından önce, iptal ücreti ödemeden sözleşmeyi feshedebilir.
      • Ayrıca, seyahat eden kişiler seyahat paketinin başlamasından önce istedikleri zaman uygun ve makul bir ücret karşılığında sözleşmeyi feshedebilirler.
      • Seyahat paketinin başlamasından sonra, seyahat paketinin önemli unsurları sözleşmeye uygun olarak sağlanamazsa, yolcuya ek ücret ödemeden yeterli alternatif hizmetler sunulması gerekecektir. Hizmetler sözleşme uyarınca sağlanmazsa ve bu durum seyahat paketinin uygulanmasını önemli ölçüde etkiliyorsa ve tur operatörü sorunu çözemezse, seyahat eden kişiler sözleşmeyi ücretsiz olarak feshedebilirler.
      • Seyahat eden kişiler ayrıca, seyahat paketinin yerine getirilmemesi veya hatalı yerine getirilmesi durumunda fiyatta indirim veya hasar tazminatı hakkı kazanırlar.
      • Tur operatörü, zorluk yaşanması durumunda seyahat eden kişilere yardım sağlamalıdır.
      • Tur operatörünün acz hali durumunda geri ödeme yapılacaktır. Tur operatörü seyahat paketinin başlamasından sonra acz hali yaşarsa ve seyahat paketi ulaşımı da içeriyorsa, seyahat eden kişilerin ülkeye geri dönüşü sağlanacaktır.
    • eSky, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia S.A ile acz hali korumasını yaptırmıştır. eSky’ın acz hali nedeniyle hizmetler reddedilirse seyahat eden kişiler, bu kuruluşla veya uygun olan yerlerde yetkili makamla, yani 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46 adresindeki Silesian Voivodeship Marshal Ofisi ile, (+48 32) 2078-888 nolu telefondan (sabah 7:30 ila akşam 3:30 arasında), kancelaria@slaskie.pl adresinden iletişime geçebilir.
    • Ulusal yasalara aktarılan 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi - 24 Kasım 2017 tarihli seyahat paketi ve bağlantılı seyahat düzenlemeleri hakkındaki Yasa.
  • Ek 2

    YASANIN 1. MADDESİNİN 1. PARAGRAFININ 6. MADDESİ KAPSAMINDA ÇEVRİMİÇİ BAĞLANTILI SEYAHAT DÜZENLEMESİ SAĞLAYAN TÜCCARIN, DÖNÜŞ BİLETİ SATAN BİR TAŞIYICI YERİNE BİR TÜCCAR OLMASI DURUMUNDA STANDART BİLGİ FORMU

    • Bir seyahat hizmetini seçip ödedikten sonra, eSky ile seyahatiniz veya tatiliniz için ek seyahat hizmetleri rezervasyonu yaparsanız, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca paketlere uygulanan haklardan yararlanamayacaksınız.
    • Bu nedenle, eSky bu ek seyahat hizmetlerinin uygun şekilde yerine getirilmesinden sorumlu olmayacaktır. Problem yaşanması durumunda, lütfen ilgili hizmet sağlayıcısına başvurun. Bununla birlikte, eSky rezervasyon web sitesine ziyaret sırasında herhangi bir ek seyahat hizmeti rezervasyonu yaptıysanız, seyahat hizmetleri bağlantılı bir seyahat düzenlemesinin bir parçası olacaktır. Bu durumda eSky, AB yasalarının gerektirdiği şekilde eSky’ın ödeme acz hali nedeniyle gerçekleştirilmeyen hizmetler için ödemelerinizi eSky’a iade etmek üzere korumaya sahiptir. Lütfen ilgili hizmet sağlayıcısının acz hali durumunda geri ödeme yapılmadığına dikkat edin.
    • eSky, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia S.A ile acz hali korumasını yaptırmıştır. eSky’ın acz hali nedeniyle hizmetler reddedilirse seyahat eden kişiler, bu kuruluşla veya uygun olan yerlerde yetkili makamla, yani 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46 adresindeki Silesian Voivodeship Marshal Ofisi ile, (+48 32) 2078-888 nolu telefondan (sabah 7:30 ila akşam 3:30 arasında), kancelaria@slaskie.pl adresinden iletişime geçebilir.
      Not: Bu acz hali koruması eSky dışındaki taraflarla yapılan sözleşmeleri kapsamaz. Bunlar, eSky'ın acz haline rağmen gerçekleştirilebilir.
    • Ulusal yasalara aktarılan 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi - 24 Kasım 2017 tarihli seyahat paketi ve bağlantılı seyahat düzenlemeleri hakkındaki Yasa.
  • Ek 3

    YASANIN 2. MADDESİNİN 1. PARAGRAFININ 6. MADDESİ KAPSAMINDA ÇEVRİMİÇİ BAĞLANTILI SEYAHAT DÜZENLEMESİ SAĞLAYAN TÜCCARIN, DÖNÜŞ BİLETİ SATAN BİR TAŞIYICI YERİNE BİR TÜCCAR OLMASI DURUMUNDA STANDART BİLGİ FORMU

    • Bu bağlantı/bağlantılar ile seyahatiniz veya tatiliniz için ek seyahat hizmetleri rezervasyonu yaparsanız, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca paketlere uygulanan haklardan yararlanamayacaksınız.
    • Bu nedenle, eSky bu ek seyahat hizmetlerinin uygun şekilde yerine getirilmesinden sorumlu olmayacaktır. Problem yaşanması durumunda, lütfen ilgili hizmet sağlayıcısına başvurun. Bununla birlikte, eSky tarafından onay alındıktan sonra en geç 24 saat içinde bu link/linkler üzerinden herhangi bir ek seyahat hizmeti rezervasyonu yaptıysanız, bu hizmetler bağlantılı seyahat düzenlemesinin bir parçası olacaktır. Bu durumda eSky, AB yasalarının gerektirdiği şekilde eSky’ın ödeme acz hali nedeniyle gerçekleştirilmeyen hizmetler için ödemelerinizi eSky’a iade etmek üzere korumaya sahiptir. Lütfen ilgili hizmet sağlayıcısının acz hali durumunda geri ödeme yapılmadığına dikkat edin.
    • eSky, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia S.A ile acz hali korumasını yaptırmıştır. eSky’ın acz hali nedeniyle hizmetler reddedilirse seyahat eden kişiler, bu kuruluşla veya uygun olan yerlerde yetkili makamla, yani 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46 adresindeki Silesian Voivodeship Marshal Ofisi ile, (+48 32) 2078-888 nolu telefondan (sabah 7:30 ila akşam 3:30 arasında), kancelaria@slaskie.pl adresinden iletişime geçebilir.
    • Not: Bu acz hali koruması eSky dışındaki taraflarla yapılan sözleşmeleri kapsamaz. Bunlar, eSky'ın acz haline rağmen gerçekleştirilebilir.
    • Ulusal yasalara aktarılan 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi - 24 Kasım 2017 tarihli seyahat paketi ve bağlantılı seyahat düzenlemeleri hakkındaki Yasa.
  • Ek 4

    KÖPRÜ KULLANIMININ MÜMKÜN OLMADIĞI SEYAHAT PAKETİ SÖZLEŞMELERİ İÇİN STANDART BİLGİ FORMU

    • Sunulan hizmetler hep birlikte, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi kapsamında paketlenmiş bir seyahat teşkil eder. Bu nedenle, seyahat paketi tatilleri için geçerli olan tüm AB yasalarına hak kazanacaksınız. eSky, seyahat paketinin tamamının uygun şekilde yürütülmesinden sorumlu olacaktır. Ek olarak, yasaların gerektirdiği şekilde eSky, ödemelerinizin iadesini sağlama teminatına sahiptir ve ulaşım, seyahat paketinin bir parçasıysa eSky'ın acz hali durumunda ülkeye dönüşünüzü sağlar.
    • En önemli haklarla ilgili daha fazla bilgi, 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca doğrulanacaktır.
    • 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi uyarınca en önemli haklar:
      • Seyahat paketine katılım için sözleşme yapmadan önce seyahat eden kişiler seyahat paketi hakkında gerekli tüm bilgileri alacaklardır.
      • Her zaman en az bir girişimci tüm sözleşmeli turizm hizmetlerinin uygun şekilde yerine getirilmesinden sorumludur.
      • Seyahat eden kişilere, tur operatörü veya seyahat acentesiyle iletişim kurmak için acil telefon numarası veya irtibat noktası verilir.
      • Seyahat eden kişiler ek bir ücrete tabi olarak tatillerini makul bir süre içinde başkalarına aktarabilirler.
      • Seyahat paketinin fiyatı sadece belirli maliyetler (örneğin yakıt maliyetleri) artmışsa ve bu sözleşmede açıkça belirtilmişse artırılabilir; her ne suretle olursa olsun artış seyahat paketinin başlamasından 20 gün önce gerçekleşemez. Fiyat artışı seyahat paketi fiyatının %8'ini geçerse, seyahat eden kişi Sözleşmeyi feshedebilir. Tur operatörü fiyatı artırma hakkını saklı tutarsa, ilgili maliyetlerin düşürülmesi halinde seyahat eden kişi fiyatı düşürme hakkı kazanır.
      • Seyahat eden kişiler, iptal ücreti olmadan sözleşmeyi feshedebilir ve fiyat haricinde tatilin temel unsurlarından biri önemli ölçüde değişirse yaptıkları tüm ödemeleri geri alabilir. Tur operatörü kalkıştan önce ödemeyi iptal ederse, seyahat eden kişiler geri ödeme ve uygunsa tazminat alma hakkı kazanacaklardır.
      • İstisnai durumlarda (örneğin, son varış yerinde seyahat paketini etkileyebilecek ciddi güvenlik sorunları varsa), seyahat eden kişiler seyahat paketinin başlamasından önce, iptal ücreti ödemeden sözleşmeyi feshedebilir.
      • Ayrıca, seyahat eden kişiler seyahat paketinin başlamasından önce istedikleri zaman uygun ve makul bir ücret karşılığında sözleşmeyi feshedebilirler.
      • Seyahat paketinin başlamasından sonra, seyahat paketinin önemli unsurları sözleşmeye uygun olarak sağlanamazsa, yolcuya ek ücret ödemeden yeterli alternatif hizmetler sunulması gerekecektir. Hizmetler sözleşme uyarınca sağlanmazsa ve bu durum seyahat paketinin uygulanmasını önemli ölçüde etkiliyorsa ve tur operatörü sorunu çözemezse, seyahat eden kişiler sözleşmeyi ücretsiz olarak feshedebilirler.
      • Seyahat eden kişiler ayrıca, seyahat paketinin yerine getirilmemesi veya hatalı yerine getirilmesi durumunda fiyatta indirim veya hasar tazminatı hakkı kazanırlar.
      • Tur operatörü, zorluk yaşanması durumunda seyahat eden kişilere yardım sağlamalıdır.
      • Tur operatörünün acz hali durumunda geri ödeme yapılacaktır. Tur operatörü seyahat paketinin başlamasından sonra acz hali yaşarsa ve seyahat paketi ulaşımı da içeriyorsa, seyahat eden kişilerin ülkeye geri dönüşü sağlanacaktır.
    • eSky, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia S.A ile acz hali korumasını yaptırmıştır. eSky’ın acz hali nedeniyle hizmetler reddedilirse seyahat eden kişiler, bu kuruluşla veya uygun olan yerlerde yetkili makamla, yani 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46 adresindeki Silesian Voivodeship Marshal Ofisi ile, (+48 32) 2078-888 nolu telefondan (sabah 7:30 ila akşam 3:30 arasında), kancelaria@slaskie.pl adresinden iletişime geçebilir.
    • Ulusal yasalara aktarılan 2015/2302 sayılı (AB) Direktifi - 24 Kasım 2017 tarihli seyahat paketi ve bağlantılı seyahat düzenlemeleri hakkındaki Yasa.