Tahrip, hasar veya bagaj kaybı

Tahrip, hasar veya bagaj kaybı

Kaybolan ve bulunan eşya/ bagaj:

  • Eğer havaalanında veya uçakta bagaj veya eşya unuttuysanız, vakit kaybetmeden uçuşu gerçekleştiren havayolu şirketi ile irtibata geçiniz;
  • Neredeyse tüm havayolları şirketlerinin havaalanlarında şubeleri bulunmaktadır. Aynı zamanda telefon yolu ile havaalanında Danışmanlık bölümünden ilgili havayolu şirketine de ulaşabilirsiniz;
  • Eğer havaalanında veya bir kaç gün sonra bagajınızın eksik olduğunu tespit ettiyseniz, doğrudan havaalanında „ Kayıp  ve bulunan eşya/ bagaj“ şubesine başvurunuz. Bagajınızın kaybolduğunu veya kabinde unuttuğunuzu bildiriniz, bununla ilgili bir form doldurmanız gerekecektir. İlgili forma paylaşmanız gereken bilgiler:
  1. İsim soyisim
  2. İkametgah adresi
  3. Telefon, e- mail adresi
  4. Bagajınızı kaybettiğiniz yer tarih, uçuş numarası ve gidiş noktası
  5. Bagajınızın tam tanımı, içeriği veya kaybolan eşyalar

Havayolu tarafından tahrip veya bagaj kaybı:

  • Havayolu şirketleri bagaj taşıması için, uçak biletinin fiyatına eklenmiş olan ücret tehsil etmeketedirler. Bu onların bagajı doğuru ve zamanında ulaşımı için yükümlülüğünü belirler. Bagaj taşıma için havayolu sorumluluk sorusu Montreal Sözleşmesi hükümlerine tabi olmaktadır.
  • Varış noktasına ulaşıldığında, bagaj kaybı veya hasarı söz konusu ise, yolcular, uçuşu gerçekleştiren havayolu şirketinin şubesine veya turizim acentesinin ofisine başvurmaları gerekmeketedir.
  • Kaybolan/ zarar gören bagaj hakkındaki dilekçeler uçuştan sonra en geç 7 güne kadar bildirilebilir. Eğer bagaj kayıp ise bu süreç 2 yıldır.
  • Geciken bagaj için yapılan beklenmedik harcamaların ödemesi, bagajı aldıktan 21 gün içerisinde yapılmaktadır.
  • Bagajın  tahrip olması, kaybı veya hasar  görmesi halinde Montreal Konvansiyonu’na göre ödenen maksimum tutar 1.131 SDR ile (yaklaşık 1.250 Euro) sınırlandırılmıştır.
  • Eğer bagajınız doğuru paketlenmemiş ise veya tasıması yasak eşyalar içermekte ise, havayolunun tazminat bedeli, yukarıda belirtilen ücretten daha düşük olabilir.
  • Değeri yüksek eşyaların paketlemesi düzgün yapılmadıysa veya eşya hakkında bilgilendirme yapılmadıysa, havayolları genellikle hasarın veya kayıp sorumluluğunu kabul etmemektedirler.
  • Hasar veya bagaj kaybı zararlarına karşı korunmak için en iyi yol, uygun bir sigorta satın almaktır.

 

Bu bölümdeki öneriler kullanıcı yararına ve sadece bilgilendirme amaçlıdır, eSky.com.tr herhangi bir yükümlülük teşkil etmez.

Daha fazla bilgiye mi ihtiyacınız var?
İptal
Geri dönüşünüz için teşekkür ederiz!

Bu sayede, daha kapsamlı ve ilgili içerik sunmak için yardımcı olacaktır.

Gönderme esnasında hata oluştu

Tekrar gönder Daha sonra tekrar deneyiniz.