Hava yolunun iflas etmesi durumunda – haklarımız nelerdir?

Hava yolunun iflas etmesi durumunda – haklarımız nelerdir?

Hava yolu şirketi iflas etti, ancak sizin daha önceden almış olduğunuz bir uçak bileti var- prosedürler ve bilet için ödeme yapılan miktarın geri iade imkanları nelerdir?

Taşıyıcının iflas etmesi durumunda, bilet için yapılan ödeme kredi kartı ile yapılmış ise işlem daha kolay olacaktır. Böyle bir durumda ödemeyi gerçekleştiren kişi, taşıyıcının iflas ettiğini gerekçe gösterek, para iadesi talep edebilir „chargeback“.

Banka havalesi ile yapılan ödemelerde ve bilet rezervasyon sistsemi üzerinden, yani IATA aracılığıyla satın alındıysa ( örneğin eSky.com.tr adresinden), IATA taşıyıcı şirkete, karşı tarafa ödenmesi gereken meblağnın tahsilati için dava yürütülmektedir. Toplam ücret tehsil edilsiğinde, müşteriye veya acentaya ödeme yapılmaktadır ( hizmet bedeli hariç ).

Uçak bileti hava yolunun kendi internet sayfasından satın alındıysa, davayı müşterinin kendisi açması gerekmektedir.

Hava yolu çok nadir durumlarda, şirketin iflası hakkında önceden açıklama ve/ veya para iadesi yapılacağı hakkında bilgi paylaşmaktadır.

Önemli: AIG tarafından sunulan seyahat sigortası, hava yolu iflasını karşılamadığını, göz önünde bulundurunuz!

Bu bölümdeki öneriler kullanıcı yararına ve sadece bilgilendirme amaçlıdır, eSky.com.tr herhangi bir yükümlülük teşkil etmez.

Görüşlerinizi paylaşın
İptal
Geri dönüşünüz için teşekkür ederiz!

Bu sayede, daha kapsamlı ve ilgili içerik sunmak için yardımcı olacaktır.

Gönderme esnasında hata oluştu

Tekrar gönder Daha sonra tekrar deneyiniz.

x

Tarayıcınız eski sürümdür

Web sitemizin tüm fonksiyonları kullanabilmek için, tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Sorularınız için, danışmanlarımızla irtibata geçiniz:

0 850 455 1609

Pazartesi - Cuma: 09:00 - 18:00

Sabit hat arama yönü üzerinden ücretlendirilir.