Hava yolu şirketi iflas etti, ancak sizin daha önceden almış olduğunuz bir uçak bileti var- prosedürler ve bilet için ödeme yapılan miktarın geri iade imkanları nelerdir?
Taşıyıcının iflas etmesi durumunda, bilet için yapılan ödeme kredi kartı ile yapılmış ise işlem daha kolay olacaktır. Böyle bir durumda ödemeyi gerçekleştiren kişi, taşıyıcının iflas ettiğini gerekçe gösterek, para iadesi talep edebilir „chargeback“.
Banka havalesi ile yapılan ödemelerde ve bilet rezervasyon sistsemi üzerinden, yani IATA aracılığıyla satın alındıysa ( örneğin eSky.com.tr adresinden), IATA taşıyıcı şirkete, karşı tarafa ödenmesi gereken meblağnın tahsilati için dava yürütülmektedir. Toplam ücret tehsil edilsiğinde, müşteriye veya acentaya ödeme yapılmaktadır (hizmet bedeli hariç).
Uçak bileti hava yolunun kendi internet sayfasından satın alındıysa, davayı müşterinin kendisi açması gerekmektedir.
Hava yolu çok nadir durumlarda, şirketin iflası hakkında önceden açıklama ve/ veya para iadesi yapılacağı hakkında bilgi paylaşmaktadır.
Önemli: AIG tarafından sunulan seyahat sigortası, hava yolu iflasını karşılamadığını, göz önünde bulundurunuz!