Uçak yolculuğunda haklarınız nelerdir?

Uçak yolculuğunda haklarınız nelerdir?

Uçak seyahati, yolcuya bazı hakları sunan bir sözleşmedir. Bu nedenle, uçuş ile ilgili herhangi bi sorun çıkma durumunda, yolcu ilgili havayolu şirketinin yetkili kişileri ile görüşerek giderilmesi için talepte bulma hakkına sahiptir.

Uçağa kabul edilmeme ( Denied boarding )

Denied boarding havayolları seferlerinde, belirlernmiş bileti ve rezervasyonu olduğu halde overbooked ( uçakta bulunan koltuktan fazla billetin  satılması) uçuşlarda, kapasite fazlası satış olması nedeniyle uçuşa kabul edilemeyen yolcular içindir. Her yolcunun katılmaması ihtimalinden (örneğin güvenlik kontrolü aşamasından sonra uçuşuna izin verilmemesi olabilir, veya uçağa yetişememe, vazgeçme vs.) dolayı yapılan bir uygulamadır. Yolcunun Denied Boarding edildiği seyahatin yerine, yer olması koşuluyla, mümkün olan en kısa sürede veya yolcunun tercih edeceği başka bir tarihteki uçuşta son varış noktasına seyahat imkanı Havayolları ve/veya yetkilendirilmiş tur operatörü tarafından sağlanır. Ayrıca aşağıdaki hizmetler de yolculara ücretsiz olarak sağlanır:

-Bekleme süresine uygun yiyecek içecek ikramı
-Gerektiğinde bir veya daha fazla gece, otelde konaklama imkanı
-Telefon görüşmesi yapma, faks/teleks/e-mail çekme imkanı  vs.

Eğer gönüllü olarak uçuştan vazgeçmeyi kabul etmiyorsanız, ilgili havayolu şirketi, seyahatinizi gerçekleştiremeyeceğinizden dolayı, tazminat ödemesi gerekmektedir:

  • 1500 km veya daha kısa tüm uçuşlar için 400 TL
  • 1500 ile 3500 km arası tüm diğer uçuşlar için 700 TL
  • İlk iki kapasama girmeyen uçuşlar için -1000TL

Uçuşun iptali

Planlanan uçuşların iptal durumu söz konusu olabilir. Bu durumada yolcu, uçağa kabul edilmeme durumlarındaki benzer haklara sahiptir- bilet fiyatının iadesi, aynı zamanda ücratsiz uçak bileti, konaklama, yemek vs. Eğer taşıyıcı, aşağıdaki durumlarda, uçuşun iptali hakkında:

1. Planlanan hareket zamanından en az iki hafta öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri takdirde;

2. Planlanan hareket zamanından iki hafta ila yedi gün öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri kendilerine planlanan hareket saatinden en fazla iki saat önce kalkışlarına ve son varış yerlerine planlanan varış saatinden en fazla dört saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergah değişikliği teklif edilmediği sürece;

3. Planlanan hareket saatinden yedi günden kısa zaman öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri ve planlanan hareket saatinden en fazla bir saat önce ayrılmalarına ve son varış yerlerine planlanan varış saatinden en fazla iki saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergah değişikliği teklif edilmediği sürece,

uçuşu icra eden hava taşıma işletmesinden tazminat alma hakkına sahiptir.

Uçuşun gecikmesi

Yolcu uçuşu bekleme aşamasında özel ihtiyaçlara hakkı bulunmakatadır: otelde konaklama, yiyecek, transfer (gerektiğinde), aynı zamanda iki ücretsiz telefon konuşmasına, faks veya e-mail gibi.

Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi bir uçuşun planlanan hareket

saatinden itibaren,

  1. 1500 kilometre den (1500 km dahil) daha kısa ve iç hatlarda ki uçuşlar için iki saat veya daha fazla,
  2. 1500 ile 3500 (3500 km dahil) kilometre arası uçuşlar için 3 saat veya daha fazla,
  3. 3500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 4 veta daha fazla,

Tehis edilmesiniz beklediğinde yolculara yukarıdaki husuları teklif eder.

Bagaj hasarı veya kaybı

Bagaj hasarlı veya uçuş sırasında kaybolur ise, yolcu 1.131 SDR ( yaklaşık 1,250 euro) tutarında taşıyıcıdan tazminat isteme hakkına sahiptir. Hasarlı bagaj ile ilgili tüm iddialar en geç alındığı tarihten itibaren 7 gün içinde bildirilmesi gerekir, geciken bagaj için ise-  alınmasından itibaren 21 gün içinde.  Eğer bagajınız, bileti aldığınız taşıyıcıda değilde, farklı havayolu şirketşnde kayboldu ise, ikisinden birinden tazminat talep edebilirsiniz.

Bu bölümdeki öneriler kullanıcı yararına ve sadece bilgilendirme amaçlıdır, eSky.com.tr herhangi bir yükümlülük teşkil etmez.

Görüşlerinizi paylaşın
İptal
Geri dönüşünüz için teşekkür ederiz!

Bu sayede, daha kapsamlı ve ilgili içerik sunmak için yardımcı olacaktır.

Gönderme esnasında hata oluştu

Tekrar gönder Daha sonra tekrar deneyiniz.

x

Tarayıcınız eski sürümdür

Web sitemizin tüm fonksiyonları kullanabilmek için, tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Sorularınız için, danışmanlarımızla irtibata geçiniz:

0 850 455 1609

Pazartesi - Cuma: 09:00 - 18:00

Sabit hat arama yönü üzerinden ücretlendirilir.