A
Arrivals- Geliş. Özel havaalanı terminallerinde yakında gelen uçuşları görüntüleyen, liste.
B
Baggage drop-off point – yolcuların uçuş kaydını ve bagajını teslim ettikleri, yer. Genellikle, havayollarının online hizmetini kullanan müşteriler tarafından kullanılır.
Baggage reclaim area – iniş sonrası bagajların alındığı bölge. Genellikle, bagaj teslimatı dönen bantlar ile gerçekleştirilir. Valizi almadan önce sizing valiziniz olduğuna emin olunuz.
Baggage Tag- Bagaj teslim aşamasında her ayrı bagaja yapıştırılan özel etiket. Önemli bilgiler içermektedir- uçuş numarası, yolcu ismi, uçuş sınıfı vs. Bir kısmı valise yapıştırılır, diğeri ise biniş kartı ile birlikte yolcuya verilir.
Boarding- kaydı tamamlanmış yolcuların hazır olma halinde, uçağa alınma işlemidir.
Boarding time - biniş zamanı, uçağa yolcuların ilk olarak alınmaya başladıkları zaman.
Boarding pass, boarding card – kayıt işleminde ve online check- in yapan yolculara verilen, biniş kartı.
Business class- işadamı sınıfı.Yolcular, havayolu şirketine bağlı olarak, bir çok ek hizmetten yararlanır- öncelikli geçiş, özel bölgelere, mağazalara erişim, daha fazla bagaj, daha kaliteli hizmet vs.
C
Cabin crew – kabin personeli (hostesler ve hostlar)
Cargo terminal – kargo terminali ( havaalanının bir parçası), sadece kargo hizmeti işlenir.
Charter – seyahahat acentesinin, uçağa kiralayıp sefer yapması.
Check-in - yolcunun bagaj teslimatının yaptığı ve giriş kartını teslim veya aldığı yerdir.
Cruises, scheduled airlines – Düzenli tarifeli havayolu şirketleri, bazı uçuş noktalarına değişik ek hizmetler sunmakadırlar- farklı sınıf seçeneği, ücretsiz yemek, uçuşlar arası ücretsiz bagaj transferi, tüm seyahat için tek bilet ( aktarma farklı havayolu şirketlerine olsa bile).
Currency exchange - döviz kuru.
D
Departures- Gidiş. Özel havaalanı terminallerinde yakında kalkıcak uçuşları görüntüleyen, liste.
Departure Lounge –Yolcuların, uçağa giriş aşaması
Domestic terminal- sadece iç hatlar uçuşlarının gerçekleştirildiği, terminal.
E
Economy class – Ekonomi sınıfı. Havayollarının sunduğu en uygun uçuş sınıfı.
Electronic ticket (E-ticket) –elektronik uçak bileti. Havayolu rezervasyon sistemin örneği-uçuş için gerekli tüm bilgileri içerir. Yolcunun mail adresinine rezervasyonundan sonra gönderilen belgelerin çıktısı alınması gerek ve yolculuk sırasında yanında bulundurulmalı.
Excess baggage – izin verilen ağırlık limitini aşan bagaj.
F
First Class – Birinci sınıf. En yüksek hizmet sınıfı. Bu sınıf yolcular en konforlu ve rahat seyahat edenler.
FFP (Frequent Flyer Program) – Sadım müşteri programı, çoğu hava yolu sunmaktadır.
G
Gate – yolcuların uçağa ( merdiven, otobüs veya kovan ile) geçtikleri, kapı.
Hand luggage, cabin baggage – kabin (el) bagajı.
Air hub, hub airport – en fazla uçuş imkanı sunan veya bağlantı noktası olarak en fazla kullanılan, havaalanı.
I
ICAO (International Civil Aviation Organization)- Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu.
IATA (International Air Transport Association) – Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği. Sadece havayolu şirketlerinin üye olabildiği, uluslararası bir ticaret kuruluşudur.
J
Jetlag- kısa zamanda uzun mesafeler kateden insanlarda farklı zaman dilimlerine ulaşılmasına bağlı olarak biyolojik ritmin bozulması.
L
Lines of code – IATA ve ICAO gibi organizasyonlar tarafından belirlenen, farklı havayollarının imza olarak kullanılan iki veya üç harfli kod.
Long-haul flights – uzun mesafeli uçuşlar, genellikle 6 saaten fazla uçuşlar için.
Lounge- lüks ve konforlu bekleme salonları. Havaalanına bağlı olarak- Birinci sınıf, İşadamı sınıfı, ve Türist salono olarak ayrılır. Birinci ve işadamı sınıfı salonlarına veya sadakat programlarına üye olanların salonlarına giriş sınırlıdır.
Low cost airlines – düşük tarifeli havayolu şirketleri. Genelikle bilet fiyatları, düzenlş tarifeli havayollarının fiyatından daha düşüktür v ek hizmetler ücrete tabirdir. Ücretsiz yeme, bagaj taşıma hizmetleri sunulmaz. Tüm yolcular ekonomi sınıfında seyahat ederler.
M
Meeting Point – havaalanlarında toplantı bölgeleri.
O
Offline connection – yolculuk sırasında uçak değişimi, genellikle havayolu şirketi de değişmektedir.
Online check-in –internet üzerinde yolcunun kendisi gerçekleştirdiği kayıt. Sistem otomatik giriş kartı düzenler, ilgili kartı yolcu çıktısını alarak havaalanında yanında bulundurması gerekir.
Overbooking – uçakta mevcut yerlerden fazla rezervasyon kabul etmesi. Tüm yolcular uçuş kaydını yaparlar ise, havayolu şirketi yolculara başka uçuş veya tazminat ödemesi yapar.
P
Passenger terminal –Yolcu uçuşlarını işlendiği terminal. Genellikle iç ve dış hatlar olarak ayrılır. Büyük havaalanlarında birden yolcu terminali bulunmaktadır.
R
Registered baggage, checked baggage – kayıtlı bagaj. Yolcular check- in işlemi sırasında teslim etmeleri gerekmketedir.
S
Service class – hizmt sınıfı, genellikle - economy, business ve first class olarak ayrılır.
Security control- bagaj teslimatının yapılmasından sonra ve uçağa binmeden önce yapılan güvenlik kontrolü. El bagajının, kimlik belgesinin, ve yolcu kapsamlı bir güvenlik kontrolünden geçmektedir.
Self service check-in (the kiosk) – havaalanlarında bulunan özel cihazlar ile kendi kayıt işlemi.
Shuttle bus - Havaalanı terminalleri ve yakındaki bazı oteller arasında ücretsiz otobüs hizmeti. Bazı havaalanları yakın kasabalara ücretsiz tren ve metro hizmeti sunmaktadır.
V
VIP Lounge – lüks bekleme salonu. Bu lodjalarda ek güvenlik bulunmaktadır ve salonda toplantı yapılabilir (internet ve ofis mazemleri donanımlıdır). Bu tür rezervasyon ek ücrete tabirdir.