Menüsü

Terim sözlüğü ( A- Z )

Terim sözlüğü ( A- Z )

A

Arrivals- Geliş. Özel havaalanı terminallerinde yakında gelen uçuşları görüntüleyen, liste.

B

Baggage drop-off point – yolcuların uçuş kaydını ve bagajını teslim ettikleri, yer. Genellikle, havayollarının online hizmetini kullanan müşteriler tarafından kullanılır.

Baggage reclaim area – iniş sonrası bagajların alındığı bölge. Genellikle, bagaj teslimatı dönen bantlar ile gerçekleştirilir. Valizi almadan önce sizing valiziniz olduğuna emin olunuz.

Baggage Tag- Bagaj teslim aşamasında her ayrı bagaja yapıştırılan özel etiket. Önemli bilgiler içermektedir- uçuş numarası, yolcu ismi, uçuş sınıfı vs. Bir kısmı valise yapıştırılır, diğeri ise biniş kartı ile birlikte yolcuya verilir.

Boarding-  kaydı tamamlanmış yolcuların hazır olma halinde, uçağa alınma işlemidir.

Boarding time - biniş zamanı, uçağa yolcuların ilk olarak alınmaya başladıkları zaman.

Boarding pass, boarding card – kayıt işleminde ve online check- in yapan yolculara verilen, biniş kartı.

Business class- işadamı sınıfı.Yolcular, havayolu şirketine bağlı olarak, bir çok ek hizmetten yararlanır- öncelikli geçiş, özel bölgelere, mağazalara erişim, daha fazla bagaj, daha kaliteli hizmet vs.

C

Cabin crew – kabin personeli (hostesler ve hostlar)

Cargo terminal – kargo terminali ( havaalanının bir parçası), sadece kargo hizmeti işlenir.

Charter – seyahahat acentesinin, uçağa kiralayıp sefer yapması.

Check-in - yolcunun bagaj teslimatının yaptığı ve giriş kartını teslim veya aldığı yerdir.

Cruises, scheduled airlines – Düzenli tarifeli havayolu şirketleri, bazı uçuş noktalarına değişik ek hizmetler sunmakadırlar- farklı sınıf seçeneği, ücretsiz yemek, uçuşlar arası ücretsiz bagaj transferi, tüm seyahat için tek bilet ( aktarma farklı havayolu şirketlerine olsa bile).

Currency exchange - döviz kuru.

D

Departures- Gidiş. Özel havaalanı terminallerinde yakında kalkıcak uçuşları görüntüleyen, liste.

Departure Lounge –Yolcuların, uçağa giriş aşaması

Domestic terminal- sadece iç hatlar uçuşlarının gerçekleştirildiği, terminal.

E

Economy class – Ekonomi sınıfı. Havayollarının sunduğu en uygun uçuş sınıfı.

Electronic ticket (E-ticket) –elektronik uçak bileti.  Havayolu rezervasyon sistemin örneği-uçuş için gerekli tüm bilgileri içerir. Yolcunun mail adresinine rezervasyonundan sonra gönderilen belgelerin çıktısı alınması gerek ve yolculuk sırasında yanında bulundurulmalı.

Excess baggage – izin verilen ağırlık limitini aşan bagaj.

F

First Class – Birinci sınıf. En yüksek hizmet sınıfı. Bu sınıf yolcular en konforlu ve rahat seyahat edenler.

FFP (Frequent Flyer Program) – Sadım müşteri programı, çoğu hava yolu sunmaktadır.

G

Gate – yolcuların uçağa ( merdiven, otobüs veya kovan ile) geçtikleri, kapı.

Hand luggage, cabin baggage – kabin (el) bagajı.

Air hub, hub airport – en fazla uçuş imkanı sunan veya bağlantı noktası olarak en fazla kullanılan, havaalanı.

I

ICAO (International Civil Aviation Organization)- Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu.

IATA (International Air Transport Association) – Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği. Sadece havayolu şirketlerinin üye olabildiği, uluslararası bir ticaret kuruluşudur.

J

Jetlag- kısa zamanda uzun mesafeler kateden insanlarda farklı zaman dilimlerine ulaşılmasına bağlı olarak biyolojik ritmin bozulması.

L

Lines of code – IATA ve ICAO gibi organizasyonlar tarafından belirlenen, farklı havayollarının imza olarak kullanılan iki veya üç harfli kod.

Long-haul flights – uzun mesafeli uçuşlar, genellikle 6 saaten fazla uçuşlar için.

Lounge- lüks ve konforlu bekleme salonları. Havaalanına bağlı olarak- Birinci sınıf, İşadamı sınıfı, ve Türist salono olarak ayrılır. Birinci ve işadamı sınıfı salonlarına veya sadakat programlarına üye olanların salonlarına giriş sınırlıdır.

Low cost airlines – düşük tarifeli havayolu şirketleri. Genelikle bilet fiyatları, düzenlş tarifeli havayollarının fiyatından daha düşüktür v ek hizmetler ücrete tabirdir. Ücretsiz yeme, bagaj taşıma hizmetleri sunulmaz. Tüm yolcular ekonomi sınıfında seyahat ederler.

M

Meeting Point – havaalanlarında toplantı bölgeleri.

O

Offline connection – yolculuk sırasında uçak değişimi, genellikle havayolu şirketi de değişmektedir.

Online check-in –internet üzerinde yolcunun kendisi gerçekleştirdiği kayıt. Sistem otomatik giriş kartı düzenler, ilgili kartı yolcu çıktısını alarak havaalanında yanında bulundurması gerekir.

Overbooking – uçakta mevcut yerlerden fazla rezervasyon kabul etmesi. Tüm yolcular uçuş kaydını yaparlar ise, havayolu şirketi yolculara başka uçuş veya tazminat ödemesi yapar.

P

Passenger terminal –Yolcu uçuşlarını işlendiği terminal. Genellikle iç ve dış hatlar olarak ayrılır. Büyük havaalanlarında birden yolcu terminali bulunmaktadır.

R

Registered baggage, checked baggage – kayıtlı bagaj. Yolcular check- in işlemi sırasında teslim etmeleri gerekmketedir.

S

Service class – hizmt sınıfı, genellikle - economy, business ve first class olarak ayrılır.

Security control- bagaj teslimatının yapılmasından sonra ve uçağa binmeden önce yapılan güvenlik kontrolü. El bagajının, kimlik belgesinin, ve yolcu kapsamlı bir güvenlik kontrolünden geçmektedir.

Self service check-in (the kiosk) – havaalanlarında bulunan özel cihazlar ile kendi kayıt işlemi.

Shuttle bus - Havaalanı terminalleri ve yakındaki bazı oteller arasında ücretsiz otobüs hizmeti. Bazı havaalanları yakın kasabalara ücretsiz tren ve metro hizmeti sunmaktadır.

 V

VIP Lounge – lüks bekleme salonu. Bu lodjalarda ek güvenlik bulunmaktadır ve salonda toplantı yapılabilir (internet ve ofis mazemleri donanımlıdır). Bu tür rezervasyon ek ücrete tabirdir.



 

Bu bölümdeki öneriler kullanıcı yararına ve sadece bilgilendirme amaçlıdır, eSky.com.tr herhangi bir yükümlülük teşkil etmez.

Bu makale aradığınız bilgilere yer veriyor mu? Evet | Hayır
Benim düşünceme göre bu yazı:
Fikirlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.