Uçuşunuz havayolu tarafından iptal edildiyse, gerçekleşmeyen bir seyahat için geri ödeme alma hakkınız vardır. Ancak, geri ödemenin yalnızca almadığınız hizmetler için geçerli olduğunu unutmayın. Bu nedenle, havayolu şirketi tarafından ödenen son geri ödeme tutarı, rezervasyon için ödenen toplam tutardan farklı olabilir. İptal edilen bir uçuş için geri ödeme tam olarak neleri içerir?
Geri ödeme tutarı neleri kapsamaktadır?
Genellikle, geri ödeme tutarı şunları içerir:
- uçak bileti\biletleri ve havaalanı ücretleri,
- havayolu tarafından sağlanan ek hizmetlerin maliyeti, bagaj, öncelikli biniş ve koltuk rezervasyonu da dahil ancak bunlarla sınırlı değildir.
Her havayolunun kendi iade politikası olduğunu lütfen unutmayın. Bu durum, iade edilebilir öğelerin listesinin, uçuşunuzu rezerve ettiğiniz havayolu şirketine bağlı olarak değiştiği anlamına gelir. Her geri ödeme başvurusu, biletinizin eSky aracılığıyla mı yoksa doğrudan havayolundan mı satın alındığına bakılmaksızın, havayolunun takdirine bağlı olarak ayrı ayrı değerlendirilir.
eSky'den bir bilet satın alarak havayolunun iade politikasını ve koşullarını kabul ettiğinizi unutmamalısınız.
Geri ödeme tutarına neler dahil değildir?
Genellikle, geri ödeme tutarı şunları içermez:
- servis ücreti,
- Hizmet paketi,
- çevrimiçi check-in - uçuş iptal edilmişse ancak check-in yapılmışsa,
- eSky'den satın alınıp uygulanan veya başka nedenlerle satın alınan diğer ek hizmetler iade edilmez (AirHelp +).
Ayrıca, havayolları bir uçuş rezervasyonu değişikliği için para iadesi yapamaz, ör. tarihi veya varış yerini değiştirmek ve aynı zamanda yolcuların kişisel bilgilerini değiştirmek için.
Ayrılmış geri ödeme.
Uçak biletiniz için havayolu şirketinden ayrı ayrı ödemelerle geri ödeme alabilirsiniz. Bazen havayolları, her yolcu için bölünmüş olan miktarı geri ödüyor. Buna ek olarak, havayolları böylece satın alınan bagaj, koltuk rezervasyonu vb. Gibi ek seyahat hizmetleri içeren rezervasyonları da iade edebilir. Geri ödeme, birkaç farklı ödeme ile gerçekleştirilir. Biletin kendisi ve havayolu şirketinden satın alınan diğer hizmetler için ayrı ayrı birkaç ödeme yapılır.
Harcamalardan daha düşük bir geri ödemenin gerçekleştiği durumlar nelerdir?
Geri ödeme tutarınız toplam rezervasyon tutarınızdan düşükse, bu şu anlama gelebilir:
- rezervasyonunuz kısmen gerçekleştirilen ve iade edilemeyen hizmetlerden oluşur,
- rezervasyonunuz, politika ve şartlar & koşulları uyarınca iade edilemeyen ek havayolu şirketine ait olan hizmetleri içerir,
- rezervasyonunuz, dönüşü havayolu tarafından ayrı ayrı değerlendirilen ek hizmetler içeriyorsa bu nedenle fonlar birkaç ödeme ile iade edilir,
- rezervasyonunuz birkaç yolcunun biletinden oluşuyor ve havayolu her yolcunun fonlarını ayrı ayrı ödenmesi,
- rezervasyonunuzun yalnızca bir kısmının iptal edilmesi (uçuşlar için ayrı biletler varsa).
Ne zaman geri ödeme alacaksınız?
Biletinizi eSky aracılığıyla satın aldıysanız bile, hem hangi biçimde hem de ne zaman geri ödeme alacağınız yalnızca havayolu şirketine bağlıdır. COVID-19 pandemisinden ve buna bağlı olarak meydana gelen kilitlenmeden kaynaklanan daha önce görülmemiş sayıda iptal edilmiş uçuş nedeniyle, havayolu kararını içeren bir yanıt almak için bekleme süresi önemli ölçüde uzadı.
eSky müşterileri, havayolları tarafından bize gönderilen bilgilere göre, sorgularının durumundaki değişiklik hakkında düzenli olarak güncellenmektedir.