Ödemem gerçekleşti mi?

Ödemem gerçekleşti mi?

Kredi kartı yöntemi ile yapılan ödemelerde ilk olarak kullanıcın e- posta adresine rezervasyon onayı gönderilmektedir. Bu rezervasyon onayı, kullanıcı tarafından girilen bilgileri içerir- yolcu bilgileri, uçuş noktası, ucuş saati vb. Daha sonrasında ödemenin yapılıp/ yapılmadığına gösteren, „PayU” tarafından  ayrı bir e- posta gönderilir.

PayU ödeme hizmeti nedir?

PayU şirketlere sanal Pos hizmetlerini sunan bir firmadır. Bunun sayesinde işyerleri ürünlerini, internet üzerinden kredi kartı ile satışa sunabilmektedirler. İnternetten satış  yapabilmek için farklı bankalardan sanal pos alınması gerekir. Payu sayesinde sanal pos başvurusu yapmadan, işletmelere internetten kredi kartları ile online satış hizmetini sunan bir ödeme sistemidir. Bu sistemler sayesinde sanal pos almadan sadece sözleşme ile Türkiye’de önde gelen bankaların sanal posunu sorunsuz bir şekilde kullanmayı sağlar. PayU sistemleri tamamen güvenlir ve uluslararası güvenlik önlemleri alınmaktadır.

Başarılı işlem - ödeme işleminin tamamlanmasının ardından kullanıcın e- posta adresine, PayU tarafından bilgilendirme mesajı gönderilir. Bu süreç sonunda elektronik bilet ilgili departmanımız tarafından düzenlenir ve e- posta yolu ile iletilir. Bazı durumlarda elektronik biletin düzenlenmesi zaman alabilir, bunun çok farklı sebepleri olabilir- havayolu ile bağlantı sorunu, işlem yoğunluğu, çalışma saatleri dışında yapılan işlemler, fiyat yükselmesi, aynı rezervasyon sınıfında tüm koltukların satılması (çoğu havayollarında promosyonlu biletlerin sayısı sınırlı olduğunda, küçük bir veri gecikmesi fiyatın yükselmesine neden olabiliyor) vb. Bu süreç içerisinde biletin fiyatı yükselir ise, kullancıya farklı uçuş alternatifleri sunulur ve kullanıcı tarafından da kabul edilir ise elektonik uçak bileti düzenlenerek e- posta yolu ile iletilir. Ancak her sunulan teklif kullanıcıya uygun olmayabilir ve bu gibi durumlarda aradaki fiyat farklının ödenmesi teklif edilir veya para iadesi yapılır.

Başarısız işlem - PayU tarafından ödeme işleminin tamamlanmadığını gösteren bilgilendirme mesajı gönderilir. Başarısız sonuçlanan işlemlerin nedenleri genellikle kullanılan kredi kartının yeterince limiti olmadığından veya banka tarafından gönderilen 3D güvenlik kodunun yanlış veya geç gönderilmesinden kaynaklıdır. Gönderilen mesaj içerisinde işlemi tekrarlayabilemelerini sağlayan link bulunmaktadır. İlgili link 48 saat geçerli olduğundan, bu süreç sonra yapılan işlemler sağlayıcı tarafından kabul edilmeyeceğinden, rezervasyon işleminin yeniden tekrarlaması söz konusudur.

 

Bu bölümdeki öneriler kullanıcı yararına ve sadece bilgilendirme amaçlıdır, eSky.com.tr herhangi bir yükümlülük teşkil etmez.

Görüşlerinizi paylaşın
İptal
Geri dönüşünüz için teşekkür ederiz!

Bu sayede, daha kapsamlı ve ilgili içerik sunmak için yardımcı olacaktır.

Gönderme esnasında hata oluştu

Tekrar gönder Daha sonra tekrar deneyiniz.