Otel personeli (House Keeping) genellikle temizlikçilerden oluşur, görevleri konuk odalarının olduğu gibi lobi, merdiven, koridor, tuvalet, restoran ve konferans odalarının düzeni ve temizliğinden sorumludurlar. Otel standardına bağlı olarak oda temizliği farklı aralıklarla yapılmaktadır, genellikle her gün veya iki günde bir.
Çevresel nedenlerden dolayı, çok sayıda davetliye çarşaf ve havluyu birkaç kez kullanmaya davet ediliyor. Konuklar bunu -havluları veya çarşafları yatağın üstüne ya da özel belirtilmiş yerlere koyarak, belirtebilirler.
Çalışanın oda temizliği ve düzeni için gösterdiği emeğe karşılık olarak küçük bir miktar bahşiş vermek adettendir.
Yüksek standartlı otellerde valizleri taşıyan görevliler olması mümkündür. Görevi konuklara odalarını göstermek ve valizlerini taşımaktır. Gerekirse odada ışık düğmesini vs. gösterir. Ve burada da kendisine teşekkür anlamında bir bahşis verilmesi gerekir.